Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91693
Название: О проблемах стратегирования развития туризма в регионах России (на примере Краснодарского края и города-курорта Сочи)
Другие названия: On the problems of strategic development of tourism in the Regions of Russia (Case of the Krasnodar Region and the Resort City of Sochi)
Авторы: Sorokin, D. E.
Sharafutdinov, V. N.
Onishchenko, E. V.
Сорокин, Д. Е.
Шарафутдинов, В. Н.
Онищенко, Е. В.
Дата публикации: 2017
Издатель: Institute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences
Институт экономики Уральского отделения РАН
Библиографическое описание: Сорокин Д. Е. О проблемах стратегирования развития туризма в регионах России (на примере Краснодарского края и города-курорта Сочи) / Д. Е. Сорокин, В. Н. Шарафутдинов, Е. В. Онищенко. — DOI 10.17059/2017-3-10. — Текст : электронный // Экономика региона. — 2017. — Том 13, выпуск 3. — С. 764-776.
Аннотация: The article deals with the problems of strategic development of tourism in the economy of the Russian regions. These problems arise in the period of transition from regulatory functions of the market to the management of long-term development based on the strategic objectives and flagship projects that can achieve these goals in practice. In such a case, the tourism sector of the regional economy is suggested to be considered not within the narrow framework of the tour operator and hotel business activity as it takes place in Russia, but on the much broader scale involving 50 branches of the modern economy as it is increasingly used worldwide. The authors' hypothesis comes from the fact that in modern conditions, the development and implementation of the strategies of the recreation and tourism industries in the Russian regions can only be effective through the creation and promotion of large diversified knowledge-based competitive regional tourism products at new technological level. The paper clearly demonstrates the group methods of regional strategic planning such as brainstorming and foresight (forecasting and future shaping). The results of the research substantiate not only the need to amend the legislative framework and the current management system of the Russian tourism, to actively elaborate and implement the regional development strategies, to carry out tourism development studies aimed at its commercial success but also the importance of convincing representation of the civilizational advantages of the Russian world and Russian civilization through the tourism.
Рассмотрены проблемы стратегирования развития туризма в экономике российских регионов, возникающие в условиях перехода от возложения на рынок регулирующих функций к управлению долговременным развитием на основе формулирования стратегических целей и определения флагманских проектов. Проанализированы проекты развития туристско-курортного комплекса Краснодарского края и города Сочи.
Ключевые слова: FLAGSHIP PROJECT
REGIONAL TOURIST PRODUCT
STRATEGIC PLANNING
STRATEGIC REGIONAL DEVELOPMENT
SUSTAINABLE REPRODUCTION OF THE REGIONAL TOURIST PRODUCT
TOURISM
TOURISM SECTOR OF REGIONAL ECONOMY
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91693
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Идентификатор SCOPUS: 85029512407
Идентификатор WOS: 000417000100010
ISSN: 2411-1406
2072-6414
DOI: 10.17059/2017-3-10
Источники: Экономика региона. 2017. Том 13, выпуск 3
Располагается в коллекциях:Economy of Region

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2017_13_3_010.pdf442,67 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.