Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/91583
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mazurova, O. V. | en |
dc.contributor.author | Мазурова, О. В. | ru |
dc.date.accessioned | 2020-10-12T09:49:39Z | - |
dc.date.available | 2020-10-12T09:49:39Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Мазурова О. В. Оценка сравнительной эффективности использования автомобильных топлив и электроэнергии для автомобильного транспорта / О. В. Мазурова. — DOI 10.17059/2019-2-14. — Текст : электронный // Экономика региона. — 2019. — Том 15, выпуск 2. — С. 493-505. | ru |
dc.identifier.issn | 2411-1406 | online |
dc.identifier.issn | 2072-6414 | |
dc.identifier.other | https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85071674370&doi=10.17059%2f2019-2-14&partnerID=40&md5=99a184a1666fbd102ff9505e1c291362 | m |
dc.identifier.other | WOS:000472642000014 | wos |
dc.identifier.uri | http://elar.urfu.ru/handle/10995/91583 | - |
dc.description.abstract | The article presents estimates regarding the scale of changes arising from the mass introduction of electric vehicles. The relevance of this paper is determined by the increasing demands for the environmental cleanliness of transport energy sources. It is obvious that in the future alternative fuel vehicles will crowd out oil fuel transport. I propose an original approach to the economic evaluation of the alternative resources' use in transport taking into account regional conditions and initial data's uncertainty. It allows comparing new technologies in transport and choosing the most efficient options for power supply of passengers and freight vehicles in the country's different regions. The main feature of the proposed model is the combination of optimization and simulation methods based on the Monte Carlo technique. The study identifies the trends in the dynamics of motorization and the structure of energy resources in the transport sector and assesses the possible consequences of the electric vehicles' introduction in Russia. It also includes the results of experimental calculations using various combinations of expected conditions and forecasting prices in accordance with the demand for motor fuel in major macro regions of Russia. The article has demonstrated that the economic efficiency of the use of alternative fuels and energy in transport will depend on regional characteristics, in particular, on the dynamics of changes in prices for energy resources. The proposed methodological approach and the results obtained can be useful in studying the problems of the power industry development. © 2019 Institute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences. All rights reserved. | en |
dc.description.abstract | Рассмотрено направление электрификации автомобильного транспорта. Предложен методический подход для оценки конкурентоспособности разных видов топлива и энергии для транспорта с учетом региональных условий. Определены устойчивые тенденции в динамике автомобилизации и структуре энергоносителей в транспортном секторе. Оценены возможные последствия электромобилей в России. Представлены результаты модельных расчетов с различными сочетаниями предполагаемых условий и полученные прогнозные зависимости спроса на автомобильные топлива на легковом и грузовом автотранспорте для отдельных макрорегионов страны. | ru |
dc.description.sponsorship | The article has been prepared with the support of the Russian Foundation for Basic Research (the projects No. 17-06-00102-a, 18-010-00176-a). | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Institute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences | en |
dc.publisher | Институт экономики Уральского отделения РАН | ru |
dc.relation.ispartof | Экономика региона. 2019. Том 15, выпуск 2 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | ALTERNATIVE ENERGY SOURCES | en |
dc.subject | COMPETITIVENESS | en |
dc.subject | ELECTRIC TRANSPORT | en |
dc.subject | ELECTRIC VEHICLE | en |
dc.subject | EMISSIONS | en |
dc.subject | ENERGY DEMAND | en |
dc.subject | ENERGY MARKETS | en |
dc.subject | FORECAST | en |
dc.subject | PRICE | en |
dc.subject | REGION | en |
dc.subject | ROAD TRANSPORT | en |
dc.title | Оценка сравнительной эффективности использования автомобильных топлив и электроэнергии для автомобильного транспорта | ru |
dc.title.alternative | Comparative efficiency of motor fuels and electricity for automobile transport | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.identifier.doi | 10.17059/2019-2-14 | - |
dc.identifier.scopus | 85071674370 | - |
local.description.firstpage | 493 | - |
local.description.lastpage | 505 | - |
local.issue | 2 | - |
local.volume | 15 | - |
dc.identifier.wos | 000472642000014 | - |
local.identifier.eid | 2-s2.0-85071674370 | - |
local.fund.rffi | 17-06-00102-a | - |
local.fund.rffi | 18-010-00176-a | - |
Располагается в коллекциях: | Economy of Regions |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
2019_15_2_014.pdf | 845,5 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.