Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/84171
Title: The problem of teaching the hieroglyphic writing of Chinese language at school
Other Titles: Проблема обучения иероглифическому письму китайского языка в школе
Authors: Kvasha, M. M.
Sorokovyh, G. V.
Кваша, М. М.
Сороковых, Г. В.
Issue Date: 2020
Publisher: ООО «Издательский Дом «Ажур»
Citation: Кваша М. М. Проблема обучения иероглифическому письму китайского языка в школе / М. М. Кваша, Г. В. Сороковых // Язык в сфере профессиональной коммуникации : сборник материалов международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов (Екатеринбург, 28 мая 2020 г.). — Екатеринбург : ООО «Издательский Дом «Ажур», 2020. — С. 210-215.
Abstract: This article is devoted to the question of teaching hieroglyphic writing to younger students from the point of view of modern methods of teaching. The article analyzes the main difficulties encountered during the teaching elementary school children hieroglyphic writing at school. The author considers teaching methods for hieroglyphic writing at the initial stage of study and offers an option for improving the system of teaching hieroglyphic writing in order to increase the effectiveness of the learning process.
Данная статья посвящена вопросу обучения иероглифическому письму младших школьников с точки зрения современной методики. В статье анализируются основные трудности, возникающие при обучении младших школьников иероглифическому письму в школе. Автор рассматривает методы обучения иероглифическому письму на начальном этапе обучения, а также предлагает вариант усовершенствования системы обучения иероглифическому письму, с целью повышения эффективности процесса обучения.
Keywords: CHINESE LANGUAGE
TEACHING METHODOLOGY
TEACHING HIEROGLYPHIC WRITING
HIEROGLYPHIC WRITING
HIEROGLYPH
КИТАЙСКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ОБУЧЕНИЕ ИЕРОГЛИФИЧЕСКОМУ ПИСЬМУ
ИЕРОГЛИФИЧЕСКАЯ ПИСЬМЕННОСТЬ
ИЕРОГЛИФ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/84171
Conference name: International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication"
Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации»
Conference date: 28.05.2020
RSCI ID: 44234684
ISBN: 978-5-91256-486-4
Origin: Язык в сфере профессиональной коммуникации. — Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-486-4_2020_036.pdf379,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.