Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82775
Название: Education in the Context of the Performative Trends in Modern Culture
Авторы: Lisovetc, I. M.
Дата публикации: 2018
Издатель: Knowledge E
Библиографическое описание: Lisovetc I. M. Education in the Context of the Performative Trends in Modern Culture / I. M. Lisovetc // Facets of Culture in the Age of Social Transition : Proceedings of the All-Russian Research Conference (Ekaterinburg, Russia, 23–24 March, 2018). – Dubai : Knowledge E, 2018. – KnE Engineering, 3 (8). – pp. 199-203. – DOI 10.18502/keg.v3i8.3634
Аннотация: The article describes the changes in event and activity management typical for the contemporary culture. These changes affect all cultural subsystems and forms and are described by a concept of the `performative turn'. In this respect, the main focus of this research is the sphere of humanities education, where performative practices are becoming the relevant tools for mastering information and creating creatively oriented actors for the XXIst-century culture and society.
Ключевые слова: PERFORMATIVE CULTURAL TURN
EVENT PRACTICES
ART PERFORMANCE
HUMANITIES EDUCATION
CREATIVE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82775
Условия доступа: Creative Commons Attribution License
Текст лицензии: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Конференция/семинар: All-Russian Research Conference with International Participation «Facets of Culture in the Age of Social Transition»
Дата конференции/семинара: 23.03.2018-24.03.2018
Идентификатор WOS: WOS:000469505200035
ISSN: 2518-6841
DOI: 10.18502/keg.v3i8.3634
Источники: All-Russian Research Conference with International Participation «Facets of Culture in the Age of Social Transition». — Ekaterinburg, 2018
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10.18502_keg.v3i8.3634.pdf300,12 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons Creative Commons