Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/82480
Title: Внедрение цифровых технологий в управление системой обучения персонала
Other Titles: INTRODUCTION OF DIGITAL TECHNOLOGY IN THE MANAGEMENT OF THE PERSONNEL TRAINING SYSTEM
Authors: Tokareva, Y. A.
Akulova, D. A.
Ivonina, E. O.
Токарева, Ю. А.
Акулова, Д. А.
Ивонина, Е. О.
Issue Date: 2020
Publisher: Ústav personalistiky
Citation: Токарева Ю. А. Внедрение цифровых технологий в управление системой обучения персонала / Ю. А. Токарева, Д. А. Акулова, Е. О. Ивонина // Цифровая трансформация общества, экономики, менеджмента и образования : материалы Международной конференции (Екатеринбург, 05–06 декабря 2019 года). — Том 2. — Sedlčany : Ústav personalistiky, 2020. — С. 125-132.
Abstract: В настоящее время высокой динамики информационных потоков, возрастает актуальность использования цифровых технологий в управление организацией, как сложной многофункциональной системы, в том числе в управление обучением. В статье представлен анализ возможностей внедрения цифоровых технологий обучения персонала медицинской организации. Критерии оценки цифровых технологий, алгоритм внедрения новых форм обучения, преимущества и риски внедрения цифровых технологий разработаны с учетом специфики деятельности конкретной организации и могут служить примером цифровых инноваций. Проведенное исследование, связанное с подготовкой, осуществлением и оценкой эффективности цифровых технологий обучения персонала, убеждает в наличии психологического эффекта (высокий уровень мотивации) и экономического эффекта (снижение затрат на обучение). В публикации предлагается экспертная методика определения эффективности цифровой технологии обучения персонала на основе балльно-факторной оценки отдельных показателей. Каждый критерий оценивается экспертным методом по десятибалльной шкале.
Currently, the high dynamics of information flows, increasing the relevance of the use of digital technologies in the management of the organization, as a complex multifunctional system, including training management. The article presents an analysis of the possibilities of implementing digital technologies for training medical personnel. The criteria for evaluating digital technologies, the algorithm for implementing new forms of learning, and the advantages and risks of implementing digital technologies are developed taking into account the specifics of a particular organization and can serve as an example of digital innovation. The conducted research, related to the preparation, implementation and evaluation of the effectiveness of digital technologies for training personnel, shows that there is a psychological effect (high level of motivation) and an economic effect (reduced training costs). The publication offers an expert method for determining the effectiveness of digital technology for personnel training based on a point-factor assessment of individual indicators. Each criterion is evaluated by an expert method on a ten-point scale.
Keywords: DIGITAL TECHNOLOGIES
MEDICINE
STAFF MOTIVATION
DIGITAL TECHNOLOGIES
STAFF TRAINING
ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
МОТИВАЦИЯ ПЕРСОНАЛА
DIGITAL-ТЕХНОЛОГИИ
ОБУЧЕНИЕ ПЕРСОНАЛА
URI: http://hdl.handle.net/10995/82480
Conference name: The 2nd International Conference on Digitalization of Society, Economics, Management and Education
II Международная конференция «Цифровая трансформация общества, экономики, менеджмента и образования»
Conference date: 05.12.2019-06.12.2019
ISBN: 978-80-88327-04-2
978-80-88327-05-9
Origin: Цифровая трансформация общества, экономики, менеджмента и образования (2019). — Том 2. — Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-80-88327-04-2_023.pdf743,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.