Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/77084
Title: Understanding the Public Relation in India
Other Titles: Связи с общественностью в Индии: основные подходы к пониманию
Authors: Lienthang, S. L.
Лиентханг, С. Л.
Issue Date: 2019
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Lienthang S. L. Understanding the Public Relation in India / S. L. Lienthang // Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий : материалы V Международной научно-практической конференции, Екатеринбург, 22-23 апреля 2019 г. : в 2-х т. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2019. — Т. 1. — С. 199-204.
Abstract: This article is about the Public relation of India, it tries to understand all the aspect and condition of Public relation in India, with the world developing its PR, India is also trying to develop its PR in government and public sector, the article also tries to look at the problems, challenges and the development of Public relation of India, The goal of this research study is to provide new methods and strategies to the developing public relation agencies and its practitioner of India that can improve their dire need for talent, to manage the public relations on larger scale, to improve their economic status, to relay their message to the public more effectively both regionally and internationally, to compete more strongly with other disciplines and most important of to create awareness among the professionals and society about the important roles that a Public Relation industry plays in the development of the country (India specifically) both economically and infrastructural. The research done may help shed new light into the functioning of PR in India.
Статья посвящена описанию сферы связей с общественностью (PR) в Индии. В фокусе нашего исследования – все основные аспекты и условия развития этой сферы, включая актуальные проблемы и вызовы. Мы преследуем цель выявить основные стратегии и методы, которые специалисты по связям с общественностью могут использовать, для того, чтобы, во-первых, продвигать свой продукт как на региональных, так и на международных рынках; во-вторых, чтобы эффективно конкурировать с представителями других профессий, и, в-третьих, для того, чтобы повышать информированность общества о роли, которую PR играет в развитии национальной экономики и инфраструктурных проектов.
Keywords: PUBLIC RELATION
INDIA
MANAGEMENT
COMMUNICATION
TECHNOLOGIES
MANAGEMENT
GLOBALIZATION
INFRASTRUCTURE
СВЯЗИ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ
ИНДИЯ
МЕНЕДЖМЕНТ
КОММУНИКАЦИЯ
ТЕХНОЛОГИИ
ГЛОБАЛИЗАЦИЯ
ИНФОРАСТРУКТУРА
URI: http://hdl.handle.net/10995/77084
Conference name: V Международная научно-практическая конференция «Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий»
Conference date: 22.04.2019-23.04.2019
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=41211560
ISBN: 978-5-7996-2729-4 (т. 1)
978-5-7996-2730-0
Origin: Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий. Т. 1. — Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-2729-4_1_44.pdf312,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.