Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://hdl.handle.net/10995/64654
Название: Siyakholwa – We Believe: A Case Study on the Mediatisation of Religion Education and Religious Pluralism
Авторы: Scharnick-Udemans, L.
Дата публикации: 2018
Издатель: Ural Federal University
Уральский федеральный университет
Библиографическое описание: Scharnick-Udemans L. Siyakholwa – We Believe: A Case Study on the Mediatisation of Religion Education and Religious Pluralism / Lee Scharnick-Udemans // Changing Societies & Personalities. — 2018. — Vol. 2. Iss. 3 : The Politics and Pedagogy of Religion Education. — P. 279–284.
Аннотация: Siyakholwa is the first children’s multi-faith programme series to be screened on South African television. The programme foregrounds teaching about “religion, religions, and religious diversity” (Chidester, 2008, p. 278). This paper conceptualises Siyakholwa as a product of the 2003 Religion in Education policy, and consequently examines the extent to which the constitutional ideal of religious pluralism is mediated through the content of the programme. This paper argues that the example of Siyakholwa presents an opportunity to understand the ways in which religion in public education has been defined and redefined through the constitutional, cultural, and transformational aspirations of the post-apartheid state.
Ключевые слова: RELIGION EDUCATION
DIVERSITY
MEDIATISATION
TELEVISION
PLURALISM
URI: http://hdl.handle.net/10995/64654
Идентификатор РИНЦ: https://elibrary.ru/item.asp?id=36412101
ISSN: 2587-6104
2587-8964 (Online)
DOI: 10.15826/csp.2018.2.3.046
Источники: Changing Societies & Personalities. 2018. Vol. 2. Iss. 3
Располагается в коллекциях:Changing Societies & Personalities

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
csp_2018_v2_3_09.pdf228,55 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.