Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/64652
Название: | Religion Education and Critical Education: The Case of Barnato Park High School in South Africa |
Авторы: | Tlou Russell Choshi |
Дата публикации: | 2018 |
Издатель: | Ural Federal University Уральский федеральный университет |
Библиографическое описание: | Tlou Russell Choshi. Religion Education and Critical Education: The Case of Barnato Park High School in South Africa / Tlou Russell Choshi // Changing Societies & Personalities. — 2018. — Vol. 2. Iss. 3 : The Politics and Pedagogy of Religion Education. — P. 271–274. |
Аннотация: | This paper uses a case of a South African public school, Barnato Park High, to reflect on if there is a space for religion education and, more specifically, a critical pedagogical approach to teaching the subject at a school that promotes a Christian ethos. I will first define the concepts of critical education and religion education in South Africa, and then move onto providing a brief historical background of the school. The paper will reveal that with the school promoting a Christian character, it may be challenging for it to create an open and inclusive educational environment that exposes learners to religious diversity. |
Ключевые слова: | RELIGION EDUCATION CRITICAL EDUCATION CHRISTIAN ETHOS LEARNERS BARNATO PARK HIGH SCHOOL |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/64652 |
Идентификатор РИНЦ: | https://elibrary.ru/item.asp?id=36412099 |
ISSN: | 2587-6104 2587-8964 (Online) |
DOI: | 10.15826/csp.2018.2.3.044 |
Источники: | Changing Societies & Personalities. 2018. Vol. 2. Iss. 3 |
Располагается в коллекциях: | Changing Societies & Personalities |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
csp_2018_v2_3_07.pdf | 201,06 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.