Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/64647
Название: English Religious Education: Developments, Identity, and Diversity
Авторы: Barnes, L. Philip
Дата публикации: 2018
Издатель: Ural Federal University
Уральский федеральный университет
Библиографическое описание: Barnes L. Philip. English Religious Education: Developments, Identity, and Diversity / L. Philip Barnes // Changing Societies & Personalities. — 2018. — Vol. 2. Iss. 3 ; The Politics and Pedagogy of Religion Education. — P. 232–241.
Аннотация: The aim of this paper is to review the post-confessional history of English religious education. The intention is to be descriptive rather than polemical. Attention is given to the transition of confessional to multi-faith religious education and to subsequent developments. The strengths and weaknesses of phenomenological approaches are considered, and how the focus upon experience that is central to phenomenology was preserved in later educational attempts to further moral and spiritual development through religious education. Finally, attention is given to the reasons for the emergence of citizenship as an important theme in religious education and to more recent issues.
Ключевые слова: MULTI-FAITH RELIGIOUS EDUCATION
PHENOMENOLOGICAL RELIGIOUS EDUCATION
SPIRITUAL DEVELOPMENT
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/64647
Идентификатор РИНЦ: https://elibrary.ru/item.asp?id=36412093
ISSN: 2587-6104
2587-8964 (Online)
DOI: 10.15826/csp.2018.2.3.039
Источники: Changing Societies & Personalities. 2018. Vol. 2. Iss. 3
Располагается в коллекциях:Changing Societies & Personalities

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
csp_2018_v2_3_02.pdf241,56 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.