Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/62389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСенашенко, В. С.ru
dc.contributor.authorSenashenko, V. S.en
dc.date.accessioned2018-10-01T07:04:50Z-
dc.date.available2018-10-01T07:04:50Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСенашенко В. С. Междисциплинарность образования как отражение многообразия окружающего мира / В. С. Сенашенко // Университетское управление: практика и анализ. — 2017. — Т. 21, № 1. — С. 88-95.ru
dc.identifier.issn1999-6640-
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/62389-
dc.description.abstractThe article discusses the problem of interdisciplinarity of education as a reflection of social and professional activities interdisciplinarity. The author considers interdisciplinarity (transdisciplinarity) of university and engineering education, the formation of master’s degree programs of different profiles on the basis of interdisciplinarity. The article emphasizes the special role of selection tools and mechanisms for achieving educational programs interdisciplinarity. The article analyses the features of creating evaluation system for interdisciplinary educational programs, performing the final state certification, which includes the state examination and graduation qualification work.en
dc.description.abstractВ работе обсуждается проблема междисциплинарности образования как отражение междисциплинарности социальной и профессиональной деятельности. Рассматривается междисциплинарность (трансдисциплинарность) университетского и инженерного образования, формирование на междисциплинарной основе магистерских программ различной направленности. Подчеркивается особая роль выбора инструментария и механизмов достижения междисциплинарности образовательных программ. Анализируются особенности создания системы оценивания междисциплинарных образовательных программ, проведения итоговой государственной аттестации, которая включает государственный экзамен и защиту выпускной квалификационной работы.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherИздательство Уральского университетаru
dc.relation.ispartofУниверситетское управление: практика и анализ. 2017. Том 21. № 1ru
dc.subjectINTERDISCIPLINARITYen
dc.subjectHIGHER EDUCATIONen
dc.subjectEDUCATIONAL PROGRAMSen
dc.subjectUNIVERSITY EDUCATIONen
dc.subjectMASTER’S DEGREE PROGRAMSen
dc.subjectTRAINING DISCIPLINEen
dc.subjectEVALUATION TOOLSen
dc.subjectFINAL CERTIFICATIONen
dc.subjectМЕЖДИСЦИПЛИНАРНОСТЬru
dc.subjectВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫru
dc.subjectУНИВЕРСИТЕТСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectМАГИСТЕРСКИЕ ПРОГРАММЫru
dc.subjectУЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫru
dc.subjectОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВАru
dc.subjectИТОГОВАЯ АТТЕСТАЦИЯru
dc.titleМеждисциплинарность образования как отражение многообразия окружающего мираru
dc.title.alternativeInterdisciplinary Education as a Reflection of the Diversity of the Surrounding Worlden
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.15826/umpa.2017.01.008-
local.description.firstpage88-
local.description.lastpage95-
local.issue1-
local.volume21-
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UM_2017_1_88-95.pdf505,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.