Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/62389
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сенашенко, В. С. | ru |
dc.contributor.author | Senashenko, V. S. | en |
dc.date.accessioned | 2018-10-01T07:04:50Z | - |
dc.date.available | 2018-10-01T07:04:50Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Сенашенко В. С. Междисциплинарность образования как отражение многообразия окружающего мира / В. С. Сенашенко // Университетское управление: практика и анализ. — 2017. — Т. 21, № 1. — С. 88-95. | ru |
dc.identifier.issn | 1999-6640 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.urfu.ru/handle/10995/62389 | - |
dc.description.abstract | The article discusses the problem of interdisciplinarity of education as a reflection of social and professional activities interdisciplinarity. The author considers interdisciplinarity (transdisciplinarity) of university and engineering education, the formation of master’s degree programs of different profiles on the basis of interdisciplinarity. The article emphasizes the special role of selection tools and mechanisms for achieving educational programs interdisciplinarity. The article analyses the features of creating evaluation system for interdisciplinary educational programs, performing the final state certification, which includes the state examination and graduation qualification work. | en |
dc.description.abstract | В работе обсуждается проблема междисциплинарности образования как отражение междисциплинарности социальной и профессиональной деятельности. Рассматривается междисциплинарность (трансдисциплинарность) университетского и инженерного образования, формирование на междисциплинарной основе магистерских программ различной направленности. Подчеркивается особая роль выбора инструментария и механизмов достижения междисциплинарности образовательных программ. Анализируются особенности создания системы оценивания междисциплинарных образовательных программ, проведения итоговой государственной аттестации, которая включает государственный экзамен и защиту выпускной квалификационной работы. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Издательство Уральского университета | ru |
dc.relation.ispartof | Университетское управление: практика и анализ. 2017. Том 21. № 1 | ru |
dc.subject | INTERDISCIPLINARITY | en |
dc.subject | HIGHER EDUCATION | en |
dc.subject | EDUCATIONAL PROGRAMS | en |
dc.subject | UNIVERSITY EDUCATION | en |
dc.subject | MASTER’S DEGREE PROGRAMS | en |
dc.subject | TRAINING DISCIPLINE | en |
dc.subject | EVALUATION TOOLS | en |
dc.subject | FINAL CERTIFICATION | en |
dc.subject | МЕЖДИСЦИПЛИНАРНОСТЬ | ru |
dc.subject | ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ | ru |
dc.subject | УНИВЕРСИТЕТСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | МАГИСТЕРСКИЕ ПРОГРАММЫ | ru |
dc.subject | УЧЕБНЫЕ ДИСЦИПЛИНЫ | ru |
dc.subject | ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА | ru |
dc.subject | ИТОГОВАЯ АТТЕСТАЦИЯ | ru |
dc.title | Междисциплинарность образования как отражение многообразия окружающего мира | ru |
dc.title.alternative | Interdisciplinary Education as a Reflection of the Diversity of the Surrounding World | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.identifier.doi | 10.15826/umpa.2017.01.008 | - |
local.description.firstpage | 88 | - |
local.description.lastpage | 95 | - |
local.issue | 1 | - |
local.volume | 21 | - |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UM_2017_1_88-95.pdf | 505,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.