Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/62369
Title: | Превентологическая работа в университете: ключевые проблемы |
Other Titles: | Preventological Work at the University: Key Problems |
Authors: | Крутько, И. С. Пономарев, А. В. Krut’ko, I. S. Ponomarev, A. V. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Крутько И. С. Превентологическая работа в университете: ключевые проблемы / И. С. Крутько, А. В. Пономарев // Университетское управление: практика и анализ. — 2017. — Т. 21, № 6. — С. 127-137. |
Abstract: | This article is a case. It is aimed at defining key problems of preventological work at the university. The article is designed as a phenomenological one using academic methods, questionnaires, interviews. Theoretical and topical coverage of the article includes international and Russian experience, suggestions can be approximated to the scope of CIS university education. As a result, the authors provide justification for the directions of preventological work at the university demonstrating the experience of its organization at the Ural Federal University. Further research should be directed at age and gender peculiarities, it is also possible to engage in more detailed research and analysis of international experience of organizing preventological work at international universities. University management practice can gain from formulating directions for organizing prevenological work. The value of the article is in applied use of obtained results: preventological work at the university should be cohesive and systematic. Статья-кейс. Цель: определить ключевые проблемы превентологической работы в университете. Дизайн статьи – феноменологический, используются общенаучные методы, анкетирование, опрос. Теоретически и предметно содержание статьи охватывает мировой опыт, а также опыт вузов России, предложения могут быт аппроксимированы на масштаб университетского образования стран СНГ. В результате авторы обосновывают направления превентологической работы в университете, демонстрируя опыт ее организации в Уральском федеральном университете (УрФУ). В последующих исследованиях необходимо определить возрастные, половые особенности дальнейших исследований, возможно более детальное изучение и анализ опыта международной организации превентологической работы в университетах мира. Для практики университетского менеджмента сформулированы направления организации превентологической работы. Ценность статьи – в прикладном использовании полученных результатов: превентологическая работа в вузе должна вестись последовательно и системно. |
Keywords: | PREVENTOLOGY SOCIAL BEHAVIOR DEVIATIONS PREVENTIVE ACTIVITIES ADDICTIONS DEVIATIONS MODEL OF PREVENTIVE EDUCATION SOCIAL CONTROL ПРЕВЕНТОЛОГИЯ СОЦИАЛЬНЫЕ ОТКЛОНЕНИЯ ПОВЕДЕНИЯ ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ АДДИКЦИИ ДЕВИАЦИИ МОДЕЛЬ ПРЕВЕНТОЛОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ СОЦИАЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/62369 |
ISSN: | 1999-6640 |
DOI: | 10.15826/umpa.2017.06.081 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2017. Том 21. № 6 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UM_2017_6_127-137.pdf | 502 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.