Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.urfu.ru/handle/10995/61456
Title: The impact of sociocultural groups characteristics on formation of a smm-model of a company : master's thesis
Other Titles: Влияние характеристик социокультурных групп на формирование SMM-модели фирмы
Authors: Марговенко, А. А.
Margovenko, A. A.
metadata.dc.contributor.advisor: Кульпин, С. В.
Kulpin, S. V.
Issue Date: 2018
Citation: Margovenko A. A. The impact of sociocultural groups characteristics on formation of a smm-model of a company : master's thesis / A. A. Margovenko ; Ural Federal University named after the first President of Russia B.N.Yeltsin, Institute of Public Administration and Entrepreneurship, Departament of Marketing Communications and Brending. — Yekaterinburg, 2018. — 109 pp. — Ref.: с. 90-96.
Abstract: Выстраивание компанией коммуникации с потенциальными потребителями через маркетинг социальных медиа может стать одним из основных путей поддерживания двухсторонней коммуникации в интернете. В нашей работе мы сфокусировались на формировании модели коммуникации компании с учетом характеристик социокультурных групп, а именно поколений. Работа посвящена изучению психологических, демографических и культурных особенностей поколений, а также особенностей их поведения в социальных сетях. Мы предложили SMM-модель, а также матрицу, которые могут упростить выбор основных элементов коммуникации в социальных сетях. Проведенная на основании сформулированной модели SMM-кампания показала высокие результаты и перспективность учета характеристик социокультурных групп для ведения коммуникации.
The company's building of communication with potential consumers through the marketing of social media can become one of the main ways to support two-way communication on the Internet. In our work we focused on the formation of the company's communication model, taking into account the characteristics of sociocultural groups, namely generations. The work is devoted to the study of psychological, demographic and cultural features of generations, as well as features of their behavior in social networks. We proposed an SMM-model, as well as a matrix, that can simplify the choice of the basic elements of communication in social networks. Based on the formulated model SMM-campaign showed high results and the prospect of taking into account the characteristics of sociocultural groups for communication.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
SMM-МОДЕЛЬ
МАТРИЦА
МАРКЕТИНГ СОЦИАЛЬНЫХ МЕДИА
СОЦИАЛЬНАЯ СЕТЬ
СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ ГРУППА
ПОКОЛЕНИЕ
SMM-MODEL
MATRIX
SOCIAL MEDIA MARKETING
SOCIAL NETWORK
SOCIOCULTURAL GROUP
GENERATION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/61456
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31612
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_a.a.margovenko_2018.pdf1,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.