Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/60625
Title: Роман Д. Тартт «Щегол»: к поэтике жанра романа воспитания
Other Titles: D. Tartt's "The Goldfinch": Poetics of Genre of Bildungsroman
Authors: Shalimova, N.S.
Шалимова, Н. С.
metadata.dc.contributor.advisor: Липнягова, С. Г.
Issue Date: 2018
Publisher: УрФУ
Citation: Шалимова Н. С. Роман Д. Тартт «Щегол»: к поэтике жанра романа воспитания / Н. С. Шалимова // INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения: материалы I Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург: УРФУ, 2018. — С. 166-172.
Abstract: Статья посвящена анализу жанровой специфики и особенностей наррации романа Д. Тартт «Щегол». Рассматриваются такие категории поэтики, как хронотоп, речевая организация повествования, сюжетообразующие мотивы, система персонажей, интертекстуальность. Делается вывод о жанровом синтетизме романа, который объединяет черты классического романа воспитания и новейшей прозы о взрослении.
The article analyzes genre and narration specifics of D. Tartt's novel "The Goldfinch". Such categories of poetics, as a chronotope, speech organization of the narrative, plot motives, system of characters, intertextuality are considered. The conclusion is made about the genre synthetism of the novel, which combines the features of classic novel of education and the latest prose about growing up.
Keywords: HERO TYPE
CHRONOTOPE
INTERTEXTUALITY
GENRE SYNTHETISM
ТИП ГЕРОЯ
ХРОНОТОП
ИНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТЬ
ЖАНРОВЫЙ СИНТЕТИЗМ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/60625
Conference name: I Всероссийская научно-практическая конференция «INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения»
Conference date: 26.04.2018
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=35582719
Origin: INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения. — Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
initium_2018_027.pdf435,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.