Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/55109
Title: Сравнительный анализ трактовок и моделей формирования образовательных кластеров
Other Titles: Comparative analysis of interpretaions and models of the educational clusters formation
Authors: Ковалева, Т. Ю.
Kovaleva, T. Yu.
Issue Date: 2014
Publisher: УрФУ
Citation: Ковалева Т. Ю. Сравнительный анализ трактовок и моделей формирования образовательных кластеров / Т. Ю. Ковалева // Вестник УрФУ. Серия: Экономика и управление. — 2014. — № 4. — С. 155-163.
Abstract: В статье на основе исследования отечественных и зарубежных публикаций проводится сравнительный анализ трактовок понятия «образовательный кластер», выявляются преимущества и недостатки моделей формирования образовательных кластеров. Формулируются основные отличительные признаки образовательных кластеров, уточняется их субъектный состав. Разрабатывается развернутая модель образовательного кластера отраслевого типа, учитывающая направления кластерного взаимодействия субъектов.
On the basis of studies of domestic and foreign publications comparative analysis of interpretations of the term "education cluster" is given in the article, as well as advantages and disadvantages of educational clusters formation models are defined. The main features of educational clusters are formulated, their subject composition is specified. Detailed model of a branch type educational cluster is developed, taking into account directions of the subjects cluster interaction.
Keywords: ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ КЛАСТЕР
МОДЕЛИ КЛАСТЕРОВ
СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ
ИННОВАЦИИ
ИНТЕГРАЦИЯ
ПАРТНЕРСТВО
КЛАСТЕРНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
EDUCATIONAL CLUSTER
EDUCATION SYSTEM
INNOVATIONS
INTEGRATION
PARTNERSHIP
CLUSTER INTERACTION
CLUSTER MODELS
URI: http://hdl.handle.net/10995/55109
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УрФУ. Серия: Экономика и управление. — 2014. — № 4
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2014_4_016.pdf961,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.