Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/55051
Title: Экологическая грамотность населения как условие внедрения системы экологического менеджмента
Other Titles: Environmental awareness of the population as a condition of environmental management introduction
Authors: Дукмасова, Н. В.
Ершова, И. В.
Dukmasova, N. V.
Ershova, I. V.
Issue Date: 2014
Publisher: УрФУ
Citation: Дукмасова Н. В. Экологическая грамотность населения как условие внедрения системы экологического менеджмента / Н. В. Дукмасова, И. В. Ершова // Вестник УрФУ. Серия: Экономика и управление. — 2014. — № 1. — С. 135-140.
Abstract: В статье приведены результаты корреляционно-регрессионного анализа зависимости объемов продаж от года внедрения экологического менеджмента, который показал значимость фактора «внедрение экологического менеджмента». А также результаты произвольного опроса респондентов за пять лет, который показал, что экологическая грамотность населения повысилась, и сегодня потребитель ориентируется на товар при использовании не наносящий вред здоровью и готов покупать такой товар по более высокой цене. Данный фактор должен ориентировать предприятия на внедрение системы экологического менеджмента.
In the article the results of correlation and regression analysis of the dependence of sales of the year from the introduction of environmental management are given, which demonstrated the importance of the factor " the introduction of environmental management." As well as the results of any survey respondents for five years, which showed that the environmental awareness of the population has increased, and today the consumer focuses on the goods causing no harm to health and is ready to buy a product at a higher price. This factor should direct the enterprise to implement an environmental management system.
Keywords: СИСТЕМА ЭКОЛОГИЧЕСКОГО МЕНЕДЖМЕНТА
ЭКОЛОГИЧЕСКИ ЧИСТЫЙ ТОВАР
КОРРЕЛЯЦИОННО-РЕГРЕССИОННЫЙ АНАЛИЗ
ОБЪЕМ ПРОДАЖ
СОЦИАЛЬНЫЙ ОПРОС
ПРОДУКТОВАЯ ГРУППА ТОВАРОВ
ПРОМЫШЛЕННАЯ ГРУППА ТОВАРОВ
ЭКОЛОГИЧЕСКАЯ БЕЗОПАСНОСТЬ
ДОЛЯ ЭКСПОРТА
ИМИДЖЕВЫЙ ЭФФЕКТ
ENVIRONMENTAL MANAGEMENT SYSTEMS
ENVIRONMENTALLY FRIENDLY GOODS
CORRELATION AND REGRESSION ANALYSIS
SALES VOLUME
SOCIAL SURVEY
THE PRODUCT GROUP OF GOODS
THE INDUSTRY GROUP OF PRODUCTS
ENVIRONMENTAL SAFETY
THE SHARE OF EXPORTS
IMAGE EFFECT
URI: http://hdl.handle.net/10995/55051
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УрФУ. Серия: Экономика и управление. — 2014. — № 1
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2014_1_013.pdf608,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.