Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54270
Title: Опыт внедрения case-study в преподавании микроэкономики
Other Titles: Teaching microeconomics: the experience of case-study
Authors: Dyachkova, A. V.
Дьячкова, А. В.
Issue Date: 2017
Publisher: УрФУ
Citation: Дьячкова А. В. Опыт внедрения case-study в преподавании микроэкономики / А. В. Дьячкова // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 180-186. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54270
Abstract: This paper performs implementation of new educational technology in teaching microeconomics – case-study in according to the federal government standards in higher education in the third edition. The main objective of using case studies is to show students how certain theoretical principles of microeconomics can be practically used and how to solve economic problems. In this paper I describe all steps of working with cases: some examples, types of questions, themes of discussion. Then the qualitative analysis evaluates the efficiency of the case-study in teaching microeconomics.
В статье представлено внедрение новой образовательной технологии в преподавание микроэкономики – кейсов – в соответствии с ФГОС ВО. В статье подробно описываются все этапы работы с различными видами кейсов по микроэкономике, которые внедрены в учебный процесс. Дается оценка эффективности использования данных кейсов в ходе преподавания микроэкономики в ВШЭМ УрФУ.
Keywords: CASE-STUDY
EDUCATIONAL TECHNOLOGY
HIGHER EDUCATION
FEDERAL GOVERNMENT STANDARD IN HIGHER EDUCATION
ECONOMIC PRACTICE
MICROECONOMICS
USING MICROECONOMIC MODELS
ESTIMATION OF CASE-STUDIES
КЕЙС
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЯ ФГОС ВО
МИКРОЭКОНОМИКА
ОЦЕНКА ВНЕДРЕНИЯ КЕЙСОВ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54270
Conference name: Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»
Conference date: 25.04.2017-27.04.2017
Origin: EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_29.pdf703,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.