Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/54270
Title: | Опыт внедрения case-study в преподавании микроэкономики |
Other Titles: | Teaching microeconomics: the experience of case-study |
Authors: | Dyachkova, A. V. Дьячкова, А. В. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | УрФУ |
Citation: | Дьячкова А. В. Опыт внедрения case-study в преподавании микроэкономики / А. В. Дьячкова // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 180-186. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54270 |
Abstract: | This paper performs implementation of new educational technology in teaching microeconomics – case-study in according to the federal government standards in higher education in the third edition. The main objective of using case studies is to show students how certain theoretical principles of microeconomics can be practically used and how to solve economic problems. In this paper I describe all steps of working with cases: some examples, types of questions, themes of discussion. Then the qualitative analysis evaluates the efficiency of the case-study in teaching microeconomics. В статье представлено внедрение новой образовательной технологии в преподавание микроэкономики – кейсов – в соответствии с ФГОС ВО. В статье подробно описываются все этапы работы с различными видами кейсов по микроэкономике, которые внедрены в учебный процесс. Дается оценка эффективности использования данных кейсов в ходе преподавания микроэкономики в ВШЭМ УрФУ. |
Keywords: | CASE-STUDY EDUCATIONAL TECHNOLOGY HIGHER EDUCATION FEDERAL GOVERNMENT STANDARD IN HIGHER EDUCATION ECONOMIC PRACTICE MICROECONOMICS USING MICROECONOMIC MODELS ESTIMATION OF CASE-STUDIES КЕЙС ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЯ ФГОС ВО МИКРОЭКОНОМИКА ОЦЕНКА ВНЕДРЕНИЯ КЕЙСОВ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/54270 |
Conference name: | Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017» |
Conference date: | 25.04.2017-27.04.2017 |
Origin: | EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
notv_2017_29.pdf | 703,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.