Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.urfu.ru/handle/10995/50232
Title: | Человек, космос, техника, образование как культурные феномены XXI века: опыт культурологического анализа |
Other Titles: | Man, space, technology, education as a cultural phenomenon XXI century: the experience cultural analysis |
Authors: | Пронько, Т. Н. |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ФГАОУ ВПО «Уральский федеральный Университет имени Первого Президента России Б.Н. Ельцина» |
Citation: | Пронько Т. Н. Человек, космос, техника, образование как культурные феномены XXI века: опыт культурологического анализа / Т. Н. Пронько // Культурология XXI века: теория и практика. 20 лет Кафедре Культурологии и Дизайна: сборник научных трудов. — Екатеринбург: ФГАОУ ВПО УрФУ, 2011. — С. 264-272. |
Abstract: | Статья посвящена вопросам развития культурологии XXI века, включая рассмотрение феноменов определяющих приоритетные тенденции ее развития: систему высшего образования, формирование культуры будущего инженера-специалиста, опираясь на опыт преподавания культурологии в УрФУ. The paper is devoted to the problems of developing the science of the XXI th culture. Phenomena affecting he tendencies in its development, including the system of higher education, shaping the cultural on look of the future engineer on the basis of the experience of treading the science of culture of the USTU — UPI — IFU, an coincided. |
Keywords: | ЧЕЛОВЕК КУЛЬТУРА КОСМОС ПРИРОДА ЦИВИЛИЗАЦИЯ НАУКА ТЕХНИКА НООСФЕРА HUMAN CULTURE SPACE NATURE CIVILIZATION SCIENCE TECHNOLOGY THE NOOSPHERE |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/50232 |
ISBN: | 978-5-8295-0144-0 |
Origin: | Культурология XXI века: теория и практика. 20 лет Кафедре Культурологии и Дизайна. — Екатеринбург, 2011. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kXXXIv_2011_028.pdf | 651,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.