Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/37890
Title: Изучение личности ребенка дошкольного возраста в современных зарубежных исследованиях
Other Titles: The study of personality preschool children in modern foreign research
Authors: Грозина, В. А.
Grozina, V. A.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский институт управления - филиал РАНХиГС
Citation: Грозина В. А. Изучение личности ребенка дошкольного возраста в современных зарубежных исследованиях / В. А. Грозина // Психологическая теория и практика - управлению: сборник научных трудов / под ред. Б. Ю. Берзина, Э. Э. Сыманюк. — Екатеринбург: Уральский ин-т управления - филиал РАНХиГС, 2015. — С. 283-288.
Abstract: The article deals with the problem of studying and describing the personality of the child in the preschool age. Provides the review of modern foreign studies on this issue. Grounded the importance of age characteristics for describing the structure of the child's personality.
В статье рассматривается проблема изучения и описания личности ребенка в дошкольном возрасте. Представлен обзор современных зарубежных исследований, посвященных данному вопросу. Обосновывается важность возрастных характеристик для описания структуры личности ребенка.
Keywords: PERSONALITY
DISPOSITIONAL THEORY OF PERSONALITY,
PERSONALITY OF THE CHILD
LEVEL OF THE INDIVIDUAL
ЛИЧНОСТЬ
ДИСПОЗИЦИОННЫЕ ТЕОРИИ ЛИЧНОСТИ
ЛИЧНОСТЬ РЕБЕНКА
УРОВЕНЬ ЛИЧНОСТИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/37890
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=25686681
ISBN: 978-5-8056-0335-9
Origin: Психологическая теория и практика - управлению. — Екатеринбург, 2015
Appears in Collections:Публикации сотрудников

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
grozina-ptpu2015.pdf518,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.