Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/37486
Title: | Особенности влияния русского языка на немецкий язык ГДР |
Authors: | Центнер, М. С. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Центнер М. С. Особенности влияния русского языка на немецкий язык ГДР / М. С. Центнер // Актуальные вопросы филологической науки XXI века : сборник статей IV Международной научной конференции молодых ученых, посвященной 80-летнему юбилею кафедры иностранных языков (7 февраля 2014 г.). — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2014. — С. 107-110. |
Abstract: | Many languages, including German, contain words borrowed from the Russian language. After the Second World War the German Democratic Republic (the GDR) appeared and existed from 1949 till1990. The GDR remained under the USSR political influence and as a result direct lexical borrowing happened frequently under this period. Most of the German loan words of the Russian origin used to denote things and notions specific to the USSR reality — politics, cosmonautics and the way of life, for example: der Kolchos, die Datsche, der Kosmonaut. This article is describing a variety of German loan words of the Russian origin in this particular time period. |
Keywords: | RUSSIANISM RUSSISM RUSSICISM LOAN WORDS RUSSIAN LANGUAGE GERMAN LANGUAGE GDR |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/37486 |
Conference name: | IV Международная научная конференция молодых ученых «Актуальные вопросы филологической науки XXI века», посвященная 80-летнему юбилею кафедры иностранных языков |
Conference date: | 07.02.2014 |
ISBN: | 978-5-7996-1361-7 |
Origin: | Актуальные вопросы филологической науки XXI века. — Екатеринбург, 2014 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
avfn_2014_22.pdf | 300,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.