Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35029
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorCompte-Pujol, M.en
dc.date.accessioned2015-11-12T11:34:02Z-
dc.date.available2015-11-12T11:34:02Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationCompte-Pujol M. The importance of heritage on the overall perceived image of a place: Barcelona seen by its residents / M. Compte-Pujol // Брендинг малых и средних городов России: опыт, проблемы, перспективы. 2015 : материалы междунар. науч.-практ. конф. (г. Екатеринбург, 24 апреля 2015 г.). — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2015. — С. 77-81.ru
dc.identifier.isbn978-5-7996-1510-9-
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/35029-
dc.description.abstractPlace branding literature generally defines heritage as a major attribute that composes place brands. Moreover, the concept of heritage is deeply connected to place identity, to the point that some authors describe it as its DNA. In this sense, the aim of this article is to test the importance of heritage on the overall perceived image of the city of Barcelona (Spain) by analyzing opinions and perceptions from its local residents. To do so, 300 citizens were surveyed from 10th December 2014 to 30th January 2015 by using a specialized questionnaire designed for studying overall place image perception. Results of the study showed that heritage was a highly valued attribute that clearly dominated above other key attributes in the minds of citizens. Finally, potential opportunities and advantages for Barcelona’s brand arising from those perceptions are discussed.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherИздательство Уральского университетаru
dc.relation.ispartofБрендинг малых и средних городов России: опыт, проблемы, перспективы. — Екатеринбург, 2015.ru
dc.subjectBARCELONAen
dc.subjectHERITAGEen
dc.subjectPERCEIVED IMAGEen
dc.subjectPLACE BRANDINGen
dc.subjectPUBLIC RELATIONSen
dc.subjectRESIDENTSen
dc.titleThe importance of heritage on the overall perceived image of a place: Barcelona seen by its residentsen
dc.typeConference Paperen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.conference.nameМеждународная научно-практическая конференция «Брендинг малых и средних городов России: опыт, проблемы, перспективы»ru
dc.conference.date24.04.2015-
local.contributor.departmentДепартамент маркетинговых коммуникаций и брендингаru
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары, сборники

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
brcy-2015-18.pdf290,77 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.