Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/31126
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Немченко, Л. М. | ru |
dc.contributor.author | Темлякова, А. С. | ru |
dc.contributor.author | Nemchenko, L. M. | en |
dc.contributor.author | Temliakova, A. S. | en |
dc.date.accessioned | 2015-06-04T12:53:57Z | - |
dc.date.available | 2015-06-04T12:53:57Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Немченко Л. М. Репрезентация насилия (на материале кинематографа Ульриха Зайдля) / Л. М. Немченко, А. С. Темлякова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2015. — № 1 (137). — С. 67-73. | ru |
dc.identifier.issn | 2227-2291 | |
dc.identifier.uri | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31126 | - |
dc.description | Рукопись поступила в редакцию 24 ноября 2014 г. | ru |
dc.description.abstract | В статье проанализированы особенности репрезентации насилия в кинематографе, показаны различные подходы к насилию, объясняется, почему именно в А встрии возникает критическое направление в искусстве, ориентированное на обнажение скрытых механизмов насилия. Предметом исследования становится трилогия австрийского режиссера Ульриха Зайдля «Рай. Любовь», «Рай. Вера» и «Рай. Надежда», в которой режиссер демонстрирует зарождение насилия в рутинных практиках повседневной жизни. | ru |
dc.description.abstract | The article examines the representation of violence in cinematography, highlighting different approaches to violence, and explains why it is in Austria where a critical analysis of power mechanisms and their exposure in art gained such prominence. The authors focus on U.Seidl’s films “Paradise. Love”, “Paradise. Faith” and “Paradise. Hope”, in which the director demonstrates the emergence of violence in the routine practice of everyday life. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.relation.ispartof | Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2015. № 1 (137) | ru |
dc.subject | FILM | en |
dc.subject | VIOLENCE | en |
dc.subject | REPRESENTATION | en |
dc.subject | OPINION | en |
dc.subject | VISION | en |
dc.subject | BODY | en |
dc.subject | КИНО | ru |
dc.subject | НАСИЛИЕ | ru |
dc.subject | РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ | ru |
dc.subject | ВЗГЛЯД | ru |
dc.subject | ВИДЕНИЕ | ru |
dc.subject | ТЕЛО | ru |
dc.title | Репрезентация насилия (на материале кинематографа Ульриха Зайдля) | ru |
dc.title.alternative | Representation of Violence in Ulrich Seidl’s Cinematography | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.identifier.rsi | https://elibrary.ru/item.asp?id=23495483 | - |
local.issue | 1 (137) | - |
Appears in Collections: | Tempus et Memoria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iuro-2015-137-08.pdf | 1,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.