Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/29790
Title: | Актуальные вопросы коммуникативной культуры в медицинском образовании |
Other Titles: | Current issues communicative culture in medical education |
Authors: | Носкова, М. В. Noskova, M. V. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Носкова М. В. Актуальные вопросы коммуникативной культуры в медицинском образовании / М. В. Носкова // Актуальные проблемы социологии молодежи, культуры, образования и управления : материалы всероссийской научно-практической конференции. Екатеринбург, 28 февраля 2014 г. — Екатеринбург : УрФУ, 2014. — Т. 2. — С. 86-88. |
Abstract: | В рамках ФГОС медицинского образования рассматривается компетентностный подход, раскрывается понятие коммуникативной культуры и психолого-педагогические технологии формирования коммуникативной культуры будущего врача. Competence-based approach is considered in the framework of GEF medical education, reveals the concept of communicative culture, as well as psycho-pedagogical technology of formation of communicative culture of the future doctor. |
Keywords: | КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАНИЯ КОММУНИКАТИВНАЯ КУЛЬТУРА ФУНКЦИИ КОММУНИКАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ COMPETENCE-BASED APPROACH THE QUALITY OF EDUCATION COMMUNICATIVE CULTURE COMMUNICATIVE FUNCTION OF CULTURE PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL TECHNOLOGY |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/29790 |
Conference name: | Всероссийская научно-практическая конференция "Актуальные проблемы социологии молодежи, культуры, образования и управления" |
Conference date: | 28.02.2014 |
ISBN: | 978-5-8295-0255-3 |
Origin: | Актуальные проблемы социологии молодежи, культуры, образования и управления. Т. 2. — Екатеринбург, 2014. |
Appears in Collections: | Конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
apsmkoy_2014_2_24.pdf | 143,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.