Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/26436
Title: Коммерциализация результатов научно-технической деятельности вузов: цели, формы, проблемы
Other Titles: Commercialization results of scientific-technical activities of higher education: goals, forms, problems
Authors: Владыка, М. В.
Vladyka, M. V.
Issue Date: 2009
Citation: Владыка М. В. Коммерциализация результатов научно-технической деятельности вузов: цели, формы, проблемы / М. В. Владыка // Университетское управление: практика и анализ. — 2009. — № 5. — С. 54-63.
Abstract: Развитие инновационного потенциала вузов России связано с коммерциализацией результатов научно-технической деятельности, т. е. с переходом из объектной в субъектную позицию той части инновационной системы, которая составляет инновационный потенциал, и необходимостью ее реализации. В настоящее время работа лабораторий, институтов, университетов во всем мире все в большей степени оценивается с точки зрения экономически эффективного использования технологий и получения стратегических конкурентных преимуществ в долгосрочной перспективе. Коммерциализация результатов научно-технической деятельности вузов, степень их разработанности и реализации не только не удовлетворяют, но и не соответствуют современному состоянию инновационного потенциала высшей школы России и национальной экономики.
The development of the innovative capacity of universities in Russia due to the necessity of commercialization results of scientific and technical activities, i.e. the transition from the subjective position of the object in that part of the innovation system, which is the innovation potential and the need to implement it. At present, laboratories, institutes and universities around the research community all over the world are increasingly evaluated in terms of cost-effective use of technology in global markets and receive strategic competitive advantage in the long term. Addressing the commercialization of scientific and technological activities of universities, their degree is elaborated and implementation not only satisfies, but does not correspond to the present state of the innovative capacity of higher education in Russia and the national economy.
Keywords: INNOVATIVE POTENTIAL
GRADUATE SCHOOL
THE RESULTS OF SCIENTIFIC AND TECHNICAL ACTIVITIES OF UNIVERSITIES
COMMERCIALIZATION
TRANSFER
MARKET KNOWLEDGE AND TECHNOLOGY
ИННОВАЦИОННЫЙ ПОТЕНЦИАЛ
ВЫСШАЯ ШКОЛА
РЕЗУЛЬТАТЫ НАУЧНО-ТЕХНИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ВУЗОВ
КОММЕРЦИАЛИЗАЦИЯ
ТРАНСФЕР
РЫНКИ ЗНАНИЙ И ТЕХНОЛОГИЙ
URI: http://hdl.handle.net/10995/26436
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=13456247
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2009. № 5
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2009-05-10.pdf257,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.