Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/26413
Title: Идентификация и анализ образовательных потребностей в области гидрометеорологии при разработке эффективной конкурентной стратегии развития Российского государственного гидрометеорологического университета
Other Titles: Identification and analysis of education needs in the field of hydrology and meteorology for effective competitive development strategy of the Russian State Hydrometeorological University
Authors: Мамаева, М. А.
Mamaeva, M. A.
Issue Date: 2009
Citation: Мамаева М. А. Идентификация и анализ образовательных потребностей в области гидрометеорологии при разработке эффективной конкурентной стратегии развития Российского государственного гидрометеорологического университета / М. А. Мамаева // Университетское управление: практика и анализ. — 2009. — № 3. — С. 59-62.
Abstract: В рыночной экономике образовательные учреждения действуют в условиях конкуренции. Конкурентная борьба на рынке образовательных услуг представляет собой соперничество между образовательными учреждениями, предлагающими схожие образовательные услуги, за привлечение клиентов. Решение задачи повышения конкурентоспособности вуза при ужесточении рыночных условий требует повышенного внимания к проблеме анализа образовательных потребностей в той или иной области с целью поиска конкурентных преимуществ и разработки эффективной стратегии развития вуза.
Educational institutions compete with each other in the conditions of market economy. Competitive struggle in the educational services market is rivalry between educational institutions for attraction of clients. Obviously there is a competitive struggle between the high educational institutions offering similar educational services in the educational services market. Each higher educational institution aspires to undertake the actions directed on achievement of competitive advantage, thus, trying to find reliable positions in the market of similar educational services. Solving of a problem of increasing of competitiveness of the higher educational institution in the toughening market conditions demands special attention to a problem of the analysis of educational needs in different field with purpose to achieve competitive advantages and to develop effective development strategy of the higher educational institution.
Keywords: КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬ ВУЗА
ГИДРОМЕТЕОРОЛОГИЧЕСКИЕ СЛУЖБЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛУГИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/26413
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=13083950
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2009. № 3
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2009-03-11.pdf247,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.