Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/26408
Title: Бенчмаркинг как инструмент системы менеджмента качества вуза
Other Titles: Benchmarking as an instrument of system of quality management in university
Authors: Чернышевская, Е. И.
Chernyshevskaya, E. I.
Issue Date: 2009
Citation: Чернышевская Е. И. Бенчмаркинг как инструмент системы менеджмента качества вуза / Е. И. Чернышевская // Университетское управление: практика и анализ. — 2009. — № 3. — С. 29-34.
Abstract: Рассматривается использование бенчмаркинга как инструмента обеспечения конкурентоспособности образовательных услуг (ОУ) вуза и разработка методики проведения конкурентного бенчмаркинга ОУ в системе менеджмента качества ГОУ ВПО «Сибирский государственный университет телекоммуникаций и информатики». В качестве вуза-конкурента выбран Омский государственный технический университет.
The proposed paper devoted to the use of benchmarking as a tool to ensure the competitiveness of educational services (ES) of the university and the development of competitive benchmarking techniques for ES in quality management system of Siberian State University of Telecommunications and Informatics («SIBSUTIS»). As a competitor was selected The Omsk State Technical University (OmSTU).
Keywords: БЕНЧМАРКИНГ
КОНКУРЕНТНЫЙ БЕНЧМАРКИНГ
МЕНЕДЖМЕНТ КАЧЕСТВА ВУЗА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УСЛУГИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/26408
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=13083946
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2009. № 3
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2009-03-07.pdf231,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.