Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/26144
Title: Неэффективные вузы: миф и реальность
Other Titles: Ineffective university: myth and reality
Authors: Романов, Е. В.
Romanov, E. V.
Issue Date: 2012
Citation: Романов Е. В. Неэффективные вузы: миф и реальность / Е. В. Романов // Университетское управление: практика и анализ. — 2012. — № 6. — С. 70-76.
Abstract: Мониторинг эффективности деятельности вузов порождает ложные выводы: приоритетом становится не подготовка специалистов, востребованных модернизируемой экономикой, а преимущественно результаты финансово-коммерческой деятельности вузов. В статье сформулированы принципы инновационного развития высшего профессионального образования в России, реализация которых позволит сгладить противоречие между кадровыми потребностями рынка труда и потребительским спросом на образовательные услуги.
Efficiency monitoring of higher education institutions generates false conclusions: the training of specialists, demanded by modernized economy isn’t a main direction of university activity. The financial and commercial results activity of higher education institution becomes a priority. In the article principles of innovative development of higher education in Russia are formulated that will allow smoothing a contradiction between personnel requirements of a labor market and a consumer demand for the educational markets.
Keywords: EFFICIENCY MONITORING OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
ART EDUCATION
PRINCIPLES OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION
МОНИТОРИНГ ЭФФЕКТИВНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ВУЗОВ
ГУМАНИТАРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПРИНЦИПЫ ИННОВАЦИОННОГО РАЗВИТИЯ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/26144
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=18807894
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2012. № 6
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2012-06-13.pdf227,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.