Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/25688
Title: Сравнительная характеристика потребителей высшего учебного заведения
Other Titles: The comparative study of the higher educational institution customers
Authors: Салимова, Т. А.
Ватолкина, Н. Ш.
Salimova, T. A.
Vatolkina, N. Sh.
Issue Date: 2010
Citation: Салимова Т. А. Сравнительная характеристика потребителей высшего учебного заведения / Т. А. Салимова, Н. Ш. Ватолкина // Университетское управление: практика и анализ. — 2010. — № 1. — С. 71-77.
Abstract: Раскрываются особенности ключевых групп потребителей услуг вуза - абитуриентов, студентов и их родителей, слушателей дополнительных образовательных программ, аспирантов и докторантов, работодателей, местного сообщества. Приводится сравнительная характеристика таких параметров потребительских групп, как место и роль во взаимоотношениях с вузом, перспективы развития взаимоотношений, характер удовлетворяемых потребностей.
The paper outlines the specific features of the main customer groups in higher education including graduate and postgraduate students and their parents, local society, employers and other enterprises. Their comparative characteristics are being discussed such as the place and the role in the relationship with the higher educational institution and the perspectives of the further development, the diversity of needs and demands.
Keywords: CONSUMER
MANAGEMENT OF CUSTOMER RELATIONSHIP
EDUCATION ACTIVITY
ПОТРЕБИТЕЛЬ
УПРАВЛЕНИЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯМИ С ПОТРЕБИТЕЛЯМИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
URI: http://hdl.handle.net/10995/25688
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15186762
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 1
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2010-01-13.pdf193,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.