Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/20929
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Петров, О. А. | ru |
dc.contributor.author | Пургин, С. П. | ru |
dc.contributor.author | Petrov, О. A. | en |
dc.contributor.author | Purgin, S. P. | en |
dc.date.accessioned | 2013-10-23T14:10:23Z | - |
dc.date.available | 2013-10-23T14:10:23Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Петров О. А. Современный сценический танец: классика, неоклассицизм, модерн / О. А. Петров, С. П. Пургин // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2012. — № 1 (100). — С. 129-136. | ru |
dc.identifier.other | iuro12_no1_ss129_ad1 | ru |
dc.identifier.uri | http://elar.urfu.ru/handle/10995/20929 | - |
dc.description.abstract | The article discusses the concept of «classics» in the XXth century art by analyzing contemporary stage dance. The autho compare the definitionof classics, neo-classicism and modern given in the referencebooks and the works of French and American dance historians. The article puts forward the definition of «classics» based on the new understanding of corporality which can be traced back to F. Nietzsche's works. | en |
dc.description.abstract | В статье исследуются содержание и границы концепта «классичности» в искусстве XX в. на материале современного сценического танца. Сопоставляются определения классики, неоклассицизма и модерна в итоговых словарях и трудах французских и американских историков танца. В качестве основания определения «классичности» предлагается новое понимание телесности, истоки которого обнаруживаются в работах Ф. Ницше, М. Хайдеггера. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.relation.ispartof | Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2012. № 1 (100) | ru |
dc.subject | CONTEMPORARY STAGE DANCE | en |
dc.subject | FRENCH DANCE | en |
dc.subject | CLASSICISM | en |
dc.subject | NEO-CLASSICAL BALLET | en |
dc.subject | MODERN DANCE | en |
dc.subject | CORPORALITY | en |
dc.subject | EXPRESSIVENESS | en |
dc.subject | SPACE OF THE DANCE | en |
dc.subject | СОВРЕМЕННЫЙ СЦЕНИЧЕСКИЙ ТАНЕЦ | ru |
dc.subject | ФРАНЦУЗСКИЙ ТАНЕЦ | ru |
dc.subject | КЛАССИЧЕСКИЙ БАЛЕТ | ru |
dc.subject | КЛАССИЦИЗМ | ru |
dc.subject | НЕОТАНЕЦ МОДЕРН | ru |
dc.subject | ТЕЛЕСНОСТЬ | ru |
dc.subject | ЭКСПРЕССИЯ | ru |
dc.subject | ПРОСТРАНСТВО ТАНЦА | ru |
dc.title | Современный сценический танец: классика, неоклассицизм, модерн | ru |
dc.title.alternative | Contemporary stage dance: classical, neo-classical, modern | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.identifier.rsi | https://elibrary.ru/item.asp?id=17803279 | - |
local.issue | 1 (100) | - |
Appears in Collections: | Tempus et Memoria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iuro-2012-100-17.pdf | 108,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.