Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/117758
Title: Digital Communication in Neuropsychology
Other Titles: Дигитальная коммуникация в нейропсихологии
Authors: Glozman, Ja. M.
Глозман, Ж. М.
Issue Date: 2022
Publisher: Ural Federal University
Уральский федеральный университет
Citation: Glozman Ja. M. Digital Communication in Neuropsychology / Ja. M. Glozman // Lurian Journal. — 2022. — Vol. 3. Iss. 2. — P. 47–61.
Abstract: Situation of pandemic is a challenge for specialists. The paper shares the experience of the Research Center of Developmental Neuropsychology named after A. R. Luria in meeting this challenge and organizing specific forms of digital neuropsychological assessment and remediation of learning disable children. Positive and negative aspects of this form of neuropsychological work are analyzed.
Ситуация пандемии — серьезный вызов для специалистов. В статье представлен опыт организации дигитального (с использованием цифровых технологий) нейропсихологического обследования и дигитальной коррекции детей с трудностями обучения в Научно-исследовательском центре детской нейропсихологии им. А. Р. Лурия. Анализируются позитивные и негативные аспекты этой формы нейропсихологической работы.
Keywords: COVID‑19
LURIA RESEARCH CENTER OF DEVELOPMENTAL NEUROPSYCHOLOGY
DIGITAL NEUROPSYCHOLOGICAL ASSESSMENT
DIGITAL REMEDIATION
НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ ЦЕНТР ДЕТСКОЙ НЕЙРОПСИХОЛОГИИ ИМ. А. Р. ЛУРИЯ
ДИГИТАЛЬНОЕ НЕЙРОПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ ОБСЛЕДОВАНИЕ
ДИГИТАЛЬНАЯ КОРРЕКЦИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/117758
RSCI ID: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=49571944
ISSN: 2712-8040
DOI: 10.15826/Lurian.2022.3.2.4
Origin: Lurian Journal. 2022. Vol. 3. № 2
Appears in Collections:Lurian Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lj-2-2022-05.pdf5,53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.