Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/113878
Title: Improving the university’s information and educational environment in the context of the country's economy digitalization
Other Titles: Совершенствование информационно-образовательной среды вуза в условиях цифровизации экономики страны
Authors: Mironova, L. I.
Alekhin, V. N.
Al-Mahfadi Marwan Abdulahalek Abdula
Abdullah, H.
Миронова, Л. И.
Алехин, В. Н.
Аль-Махфади Марван Абдулахалек Абдула
Абдулла, X.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский федеральный университет
Ural Federal University
Citation: Improving the university’s information and educational environment in the context of the country's economy digitalization / L. I. Mironova, V. N. Alekhin, Al-Mahfadi Marwan Abdulahalek Abdula, Hussein Abdullah // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2021. — Vol. 7, № 1. — P. 5-15.
Abstract: The article analyzes the existing approaches to the definition of the information educational environment (IEE) of the university. It is shown that the variety of IEE interpretations depends on technological, organizational, instrumental foundations. When defining IEE, the psychological and pedagogical approach proposed by V.A. Krutetskiy was used, which is based on information interaction. The principles of creating IEE and its goals, depending on the functions of the information system of the university, are considered. The purpose of the article is, based on the analysis of the most common digital technologies, to determine the directions for improving the information and educational environment of the university through research and development of a new distributed educational resource and services for studying and modeling digital technologies used in a particular branch of the digital economy.
В статье проведен анализ существующих подходов к определению информационно-образовательной среды (ИОС) вуза. Показано, что многообразие толкований ИОС зависит от технологических, организационных, инструментальных оснований. При определении ИОС использован психолого-педагогический подход, предложенный Крутецким В. А, в основе которого лежит информационное взаимодействие. Рассмотрены принципы создания ИОС и ее цели, зависящие от функций информационной системы вуза. Цель статьи – на основе анализа наиболее распространенных цифровых технологий определить направления совершенствования информационно-образовательной среды вуза за счет исследований и разработок нового распределенного образовательного ресурса и сервисов для изучения и моделирования цифровых технологий, применяемых в той или иной отрасли цифровой экономики.
Keywords: INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF THE UNIVERSITY
INFORMATION INTERACTION
INFORMATION SYSTEM OF THE UNIVERSITY
PRINCIPLES AND GOALS OF THE IEE
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY
DIRECTIONS FOR IMPROVING THE IEE
DIGITAL TECHNOLOGIES
ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ВУЗА
ИНФОРМАЦИОННОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ИНФОРМАЦИОННАЯ СИСТЕМА ВУЗА
ПРИНЦИПЫ И ЦЕЛИ ИОС
ЦИФРОВИЗАЦИЯ ЭКОНОМИКИ
НАПРАВЛЕНИЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ИОС
ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/113878
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=48626696
ISSN: 2782-5981
DOI: 10.15826/rjcst.2021.1.001
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2021. Vol. 7. № 1
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2021-1-01.pdf393,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.