Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/109089
Title: Влияние времени начала занятий на продолжительность сна и успеваемость учеников средних школ Екатеринбурга
Other Titles: The Influence of School Start Time on Sleep Duration and Academic Performance of Secondary School Students in Yekaterinburg
Authors: Борисенков, М. Ф.
Попов, С. В.
Смирнов, В. В.
Печеркина, А. А.
Дорогина, О. И.
Сыманюк, Э. Э.
Borisenkov, M. F.
Popov, S. V.
Smirnov, V. V.
Pecherkina, A. A.
Dorogina, O. I.
Symaniuk, E. E.
Issue Date: 2022
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Влияние времени начала занятий на продолжительность сна и успеваемость учеников средних школ Екатеринбурга / М. Ф. Борисенков, С. В. Попов, В. В. Смирнов, А. А. Печеркина, О. И. Дорогина, Э. Э. Сыманюк. — Текст: электронный // Cognitive Neuroscience — 2021 : материалы международного форума, (Екатеринбург, 2–3 декабря 2021 г.). — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2022. — С. 147-150. — URL: https://elar.urfu.ru/handle/10995/109089
Abstract: Изучено влияние времени начала занятий на функцию сна, самочувствие и успеваемость учеников средних школ Екатеринбурга. Показано, что при начале занятий в первую смену в 9 часов продолжительность сна у подростков составляет на 14 минут больше, чем при начале занятий в 8 часов, и они имеют более высокую успеваемость. Результаты исследования согласуются с ранее полученными данными о благоприятном влиянии позднего времени начала занятий на сон и успеваемость учеников.
The influence of the school start time on sleep function, well-being and academic performance of secondary school students in Yekaterinburg was studied. It was shown that at the beginning of classes in the first shift at 9 o’clock, the duration of sleep in adolescents is 14 minutes longer than at the beginning of classes at 8 o’clock, and they have higher academic performance. The results of the study are consistent with previously obtained data on the positive effect of late school start time on student’s sleep and performance.
Keywords: ПОДРОСТКИ
ВРЕМЯ НАЧАЛА ЗАНЯТИЙ
СОН
УСПЕВАЕМОСТЬ
TEENAGERS
SCHOOL START TIME
SLEEP DURATION
ACADEMIC PERFORMANCE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/109089
Conference name: Cognitive Neuroscience — 2021
Conference date: 02.12.2020–03.12.2020
ISBN: 978-5-7996-3441-4
Origin: Cognitive Neuroscience — 2021. — Екатеринбург, 2022
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-7996-3441-4_2022_034.pdf104,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.