Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82772
Название: Culture and Education: Value Orientations and Prospective Trends
Авторы: Murzina, I. Y.
Дата публикации: 2018
Издатель: Knowledge E
Библиографическое описание: Murzina I. Y. Culture and Education: Value Orientations and Prospective Trends / I. Y. Murzina // Facets of Culture in the Age of Social Transition : Proceedings of the All-Russian Research Conference (Ekaterinburg, Russia, 23–24 March, 2018). – Dubai : Knowledge E, 2018. – KnE Engineering, 3 (8). – pp. 182-187. – DOI 10.18502/keg.v3i8.3631
Аннотация: The task of modern education is to ensure an acquisition of `skills and knowledge for the XXIth century'. This article explores a highly relevant issue of finding a way out of a crisis that has engulfed the Russian education. We envision the crisis of contemporary education as a crisis of values. The author reflects on the conditions required to establish new modes of education and the challenges we need to embrace. One of the possible solutions lies in the rethinking of the role of humanities education in general and culturological education in particular.
Ключевые слова: EDUCATION
XXIST-CENTURY SKILLS AND KNOWLEDGE
CULTURE
CULTUROLOGY
EXISTENTIAL CRISIS
DEVELOPMENT
VALUE ORIENTATIONS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82772
Условия доступа: Creative Commons Attribution License
Текст лицензии: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Конференция/семинар: All-Russian Research Conference with International Participation «Facets of Culture in the Age of Social Transition»
Дата конференции/семинара: 23.03.2018-24.03.2018
Идентификатор WOS: WOS:000469505200032
ISSN: 2518-6841
DOI: 10.18502/keg.v3i8.3631
Источники: All-Russian Research Conference with International Participation «Facets of Culture in the Age of Social Transition». — Ekaterinburg, 2018
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10.18502_keg.v3i8.3631.pdf306,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons Creative Commons