Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/75601
Название: Flipped classroom in the higher education system: A pilot study in Finland and Russia
Авторы: Antonova, N.
Shnai, I.
Kozlova, M.
Дата публикации: 2017
Издатель: Adam Marszalek Publishing House
Библиографическое описание: Antonova N. Flipped classroom in the higher education system: A pilot study in Finland and Russia / N. Antonova, I. Shnai, M. Kozlova // New Educational Review. — 2017. — Vol. 48. — Iss. 2. — P. 17-27.
Аннотация: This article shows specifics of the transition from conventional educational practice to the Flipped classroom model in modern education system. It is focused on professors’ perception of the video-based teaching approach. Conducted sociological survey involves the teaching staff from one European and one Russian university, namely the Lappeenranta University of Technology (LUT) and Ural Federal University (URFU). The survey investigated professors’ awareness of the Inverted classroom, their readiness to employ it and prime barriers they face. Results reveal that teachers from Russia have less information about the model and practically do not embed it in the education arrangement comparing to professors from Finland. Lack of time, lack of support and assistance are shown to be the prime barriers preventing them from flipped classroom implementation. Drawn implications are of use for the integration of the flipped classroom. © 2017, Adam Marszalek Publishing House. All rights reserved.
Ключевые слова: FLIPPED CLASSROOM
HIGHER EDUCATION SYSTEM
PROFESSORS’ PERCEPTION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/75601
Условия доступа: info:eu-repo/semantics/openAccess
Идентификатор SCOPUS: 85035116732
Идентификатор PURE: 6165605
ISSN: 1732-6729
DOI: 10.15804/tner.2017.48.2.01
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10.15804-tner.2017.48.2.01.pdf548,74 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.