Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/75140
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorZhilina, V. A.en
dc.contributor.authorKuznetsova, N. V.en
dc.contributor.authorZhilina, E. A.en
dc.contributor.authorЖилина, В. А.ru
dc.contributor.authorКузнецова, Н. В.ru
dc.contributor.authorЖилина, Е. А.ru
dc.date.accessioned2019-07-22T06:44:03Z-
dc.date.available2019-07-22T06:44:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЖилина В. А. Управление знаниями и генерация знаний: основные риски современного гуманитарного образования / В. А. Жилина, Н. В. Кузнецова, Е. А. Жилина // Перспективы науки и образования. — 2018. — Т. 36. — №. 6. — С. 18-26.ru
dc.identifier.issn2307-2334-
dc.identifier.otherhttps://pnojournal.files.wordpress.com/2018/12/pdf_180602.pdfpdf
dc.identifier.other1good_DOI
dc.identifier.otherd1062ad3-a8f4-495f-b88d-773e8971494cpure_uuid
dc.identifier.otherhttp://www.scopus.com/inward/record.url?partnerID=8YFLogxK&scp=85059565519m
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/75140-
dc.description.abstractThe article is devoted to analyzing the status of modern liberal arts education. Based on research of Russian educational system development general conditions, prerequisites to necessary development of new federal governmental educational standards, their advantages and disadvantages, are have been identified. It is particularly stressed that communicative society as a whole actualizes the problematic of subject-subjective relationships in social sphere and accordingly increases the meaningfulness of solving all educational problems within general logic of country development. In this event, the reverse determination is meaningful: the subject of educational process impacts on the status of those social spheres, in which he is incorporated. In this connection, the estimation is expressed that presently the educational system represents the dialectical unity of generating knowledge and the processes of regulating them. In this context, the attempt is undertaken to conceptualize main risks of liberal arts education. The meaningfulness of interdisciplinary investigations is shown on critical reflection peculiarities, subject’s linguistic field, status of academic knowledge. Main contours of minimizing the accentuated risks in education development are outlined. © 2018 Perspektivy Nauki i Obrazovania. All rights reserved.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherLLC Ecological Helpen
dc.publisherОбщество с ограниченной ответственностью Экологическая помощьru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourcePerspektivy Nauki i Obrazovaniaen
dc.sourceПерспективы науки и образованияru
dc.subjectEDUCATIONen
dc.subjectKNOWLEDGE GENERATINGen
dc.subjectKNOWLEDGE REGULATINGen
dc.subjectLINGUISTICSen
dc.subjectREFLECTIONen
dc.subjectRISKen
dc.subjectSKILLSen
dc.subjectSUBJECTen
dc.titleУправление знаниями и генерация знаний: основные риски современного гуманитарного образованияru
dc.title.alternativeKnowledge management and knowledge regenerating: Main risks of modern liberal arts educationen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.rsi36646646-
dc.identifier.doi10.32744/pse.2018.6.2-
dc.identifier.scopus85059565519-
local.affiliationDepartment of Philosophy, Nosov Magnitogorsk State Technical University, Magnitogorsk, Russian Federationen
local.affiliationDepartment of Management, Nosov Magnitogorsk State Technical University, Magnitogorsk, Russian Federationen
local.affiliationBachelor Ural Federal University, Yekaterinburg, Russian Federationen
local.description.firstpage18-
local.description.lastpage26-
local.issue6-
local.volume36-
local.identifier.pure8545910-
local.identifier.eid2-s2.0-85059565519-
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10.32744-pse.2018.6.2.pdf1,9 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.