Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/64898
Title: The application of structural models as a teaching tool for students
Other Titles: Применение моделей конструкций как инструмент обучения студентов
Authors: Verdes, D.
Boswell, L. F.
Вердес, Д.
Бозвелл, Л. Ф.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Verdes D. The application of structural models as a teaching tool for students / D. Verdes, L. F. Boswell // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2018. — Vol. 4, № 1. — P. 46-50.
Abstract: The use of simple experiments to demonstrate structural actions is an excellent way to understand structural actions that may be taking place in a real full scale structure. Of special interest is the problem of earthquake loading, which, because of its wide spread nature and potentially damaging effects has assumed a greater importance in our highly urban society. The work, that is described in this paper, is part of the Civil Engineering undergraduate programme at the Technical University of Cluj-Napoca. It is a very successful experimental programme involving a group of students who entered an international competition.
Применение простых экспериментальных моделей в учебном процессе позволяет наглядно показать и оценить влияние различных воздействий на реальные конструкции. Большое значение имеет изучение сейсмических воздействий, характеризующихся возможными обрушениями конструкций, особенно в связи с увеличивающейся сейсмической активностью. Материал этой статьи является частью программы бакалавриата по гражданскому строительству в Техническом университете г. Клуж-Напока (Румыния). Экспериментальная программа, описанная в статье, оказалась очень успешной, а студенты приняли участие в международном конкурсе. В процессе конкурса команда студентов разрабатывала проект многоэтажного здания, оценивала его сейсмическую прочность, строила модель здания и ее испытывала.
Keywords: EXPERIMENTS
STRUCTURAL MODELS
EARTHQUAKE LOADING
UNDERGRADUATE PROGRAMME
STUDENT COMPETITIONS
ЭКСПЕРИМЕНТЫ
МОДЕЛИ КОНСТРУКЦИЙ
СЕЙСМИЧЕСКИЕ ВОЗДЕЙСТВИЯ
ПРОГРАММА БАКАЛАВРИАТА
СТУДЕНЧЕСКИЕ КОНКУРСЫ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/64898
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=36412360
ISSN: 2413-5933
DOI: 10.15826/rjcst.2018.1.005
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2018. Vol. 4. № 1
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2018-1-05.pdf1,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.