Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/64897
Title: A massive open online course (MOOC) for the multidisciplinary design of bridges
Other Titles: Массовый открытый онлайн-курс (МООК) для проектирования мостов
Authors: Lozano-Galant, J. A.
Sanchez-Cambronero, S.
Castilla, F. J.
Ley, J.
García, M. J.
Lozano, F.
Romero, V.
Лозано-Галант, И. А.
Санчез-Камбронеро, С.
Кастилла, Ф. И.
Ли, И.
Гарсиа, М. И.
Лозано, Ф.
Ромеро, В.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: A massive open online course (MOOC) for the multidisciplinary design of bridges / J. A. Lozano-Galant, S. Sanchez-Cambronero, F. J. Castilla, J. Ley, M. J. García, F. Lozano, V. Romero // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2018. — Vol. 4, № 1. — P. 41-45.
Abstract: Traditionally, Spanish schools of civil engineering provide their students a class on “Technical English” in order to develop their language skills. However, this class does not cover all the skills that the student would need in the labor market and mainly focuses in the reading and writing skills, and in a lower degree in the speaking and listening ones. This paper proposes a series of innovative and informal training activities, such as cine-forum on technical civil engineering topics and role playing on real professional situations, that allow Spanish civil engineering students to develop English skills, that can rarely be worked in the classroom (i. e. speaking, negotiating and conversing), which encourage debate, participation, and foster their self-confidence to speak about technical-English topics in public. Although the students’ level of English is much lower than expected, they all agree on the importance of technical English for their future career. The results also show the students’ lack in skills that are difficult to train in regular classes (speaking and talking). Consequently, this situation would require to provide complementary activities like the ones suggested in this project in order to develop these skills and increase the students’ demand for engineering classes taught in English.
В последние годы традиционное преподавание с использованием обычной доски дополняется визуальными средствами, такими как слайд-проекторы и видео. Феноменальный рост Интернета привел к появлению новых учебных средств массовой информации, таких как онлайн-курсы общего пользования, которые делают доступными образовательные ресурсы для более широкого и удаленного контингента студентов. Легкий доступ к образованию может повысить мотивацию, что является полезным коммерческим инструментом для университетов. В отличие от других дисциплин, таких как экономика или психология, МООК редко используются для распространения курсов по дисциплинам направления «Строительство». Чтобы восполнить этот пробел и поощрить использование МООК среди строительных университетов, в настоящем документе представлен опыт создания такого курса для многодисциплинарного проектирования мостов, созданных Университетом Кастилии и Ла Манча. Этот курс основан на опыте, полученном на конкурсе по строительству мостов с заданиями для студентов‑магистрантов, организованных Университетом Кастилии и Ла Манча в 2015, 2016 и 2017 годах.
Keywords: INTERNET
MASSIVE ONLINE OPEN COURSES (MOOCS)
PROJECT BASED LEARNING
INTERACTIVE USER FORUMS
ИНТЕРНЕТ
ОНЛАЙН-КУРС ОБЩЕГО ПОЛЬЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМНО ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ИНТЕРАКТИВНОЕ ОБЩЕНИЕ
URI: http://hdl.handle.net/10995/64897
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=36412359
ISSN: 2413-5933
DOI: 10.15826/rjcst.2018.1.004
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2018. Vol. 4. № 1
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2018-1-04.pdf2,7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.