Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/64649
Название: Religious Education in India: Debates and Experiences
Авторы: Sethi, M.
Дата публикации: 2018
Издатель: Ural Federal University
Уральский федеральный университет
Библиографическое описание: Sethi M. Religious Education in India: Debates and Experiences / Manisha Sethi // Changing Societies & Personalities. — 2018. — Vol. 2. Iss. 3 : The Politics and Pedagogy of Religion Education. — P. 249–259.
Аннотация: Religious education has remained largely absent from school and university curricula in India though its significance has been underlined by a plethora of government committees on education. Its absence can be traced to the imperatives of rule, both in the colonial period, and in post Independent India, and the need to balance competing claims and pressures. This paper shows how, on the one hand, the policy of religious neutrality – and later avowed secularism – and on the other, a desire for inculcation of moral, “spiritual” and “Indian” values tended to favour a natural religion approach. This idea of natural religion though comes to be inflected with a majoritarian bias.
Ключевые слова: MACAULAY
RELIGIOUS NEUTRALITY
MISSIONARIES
SPIRITUAL VALUES
NATURAL RELIGION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/64649
Идентификатор РИНЦ: https://elibrary.ru/item.asp?id=36412096
ISSN: 2587-6104
2587-8964 (Online)
DOI: 10.15826/csp.2018.2.3.041
Источники: Changing Societies & Personalities. 2018. Vol. 2. Iss. 3
Располагается в коллекциях:Changing Societies & Personalities

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
csp_2018_v2_3_04.pdf265,41 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.