Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/62885
Title: Developing technical english skills for civil engineering students
Other Titles: Развитие навыков технического английского языка для сту дентов-строителей
Authors: de Ávila, V. R.
Díaz, S.
Asensio, L. A.
Lozano-Galant, J. A.
Moyano, A.
Porras, R.
Poveda, E.
Ruiz, R.
Sánchez, D.
Sánchez-Cambronero, S.
Tarifa, M.
Yustres, A.
Castillo, M. C.
де Авила, В. Р.
Диаз, С.
Асенсио, Л. А.
Лозано-Галант, И. А.
Мойано, А.
Поррас, Р.
Поведа, Е.
Руис, Р.
Санчес, Д.
Санчес-Камбронеро, С.
Тарифа, М.
Юстрес, А.
Кастилло, М. С.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Developing technical english skills for civil engineering students / V. R. de Ávila, S. Díaz, L. A. Asensio, J. A. Lozano-Galant, A. Moyano, R. Porras, E. Poveda, R. Ruiz, D. Sánchez, S. Sánchez-Cambronero, M. Tarifa, A. Yustres, M. C. Castillo // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2017. — Vol. 3, № 2. — P. 43-47.
Abstract: Traditionally, Spanish schools of civil engineering provide their students a class on “Technical English” in order to develop their language skills. However, this class does not cover all the skills that the student would need in the labor market and mainly focuses in the reading and writing skills, and in a lower degree in the speaking and listening ones. This paper proposes a series of innovative and informal training activities, such as cine-forum on technical civil engineering topics and role playing on real professional situations, that allow Spanish civil engineering students to develop English skills, that can rarely be worked in the classroom (i. e. speaking, negotiating and conversing), which encourage debate, participation, and foster their self-confidence to speak about technical-English topics in public. Although the students’ level of English is much lower than expected, they all agree on the importance of technical English for their future career. The results also show the students’ lack in skills that are difficult to train in regular classes (speaking and talking). Consequently, this situation would require to provide complementary activities like the ones suggested in this project in order to develop these skills and increase the students’ demand for engineering classes taught in English.
Традиционно для студентов испанских строительных университетов проводятся курсы технического английского языка для повышения их уровня владения языком. Однако эти курсы ориентированы на чтение и письмо, в меньшей степени — на навыки разговорного языка и не охватывают всех компетенций, требующихся на рынке труда. В этой статье предлагается ряд новых и неформальных учебных методов (использование кинокамер при изучении вопросов гражданского строительства и ролевой игры в реальных профессиональных ситуациях), которые позволяют испанским студентам-строителям развивать навыки английского языка, которые трудно получить в обычном классе, что развивает уверенность, позволяет студентам овладевать навыками ведения переговоров, бесед, участвовать в дискуссиях. Хотя уровень владения английским языком испанских студентов намного ниже, чем ожидалось, все они согласны с важностью овладения техническим английским для дальнейшей карьеры. Результаты опросов также показывают отсутствие у студентов навыков, которые трудно тренировать в обычных классах (речь и разговоры). Таким образом, для развития навыков владения английским языком для студентов‑строителей требуются дополнительные методики, которые предлагаются в этом проекте.
Keywords: ENGLISH
LANGUAGE COMPETENCES
SPEAKING
CIVIL ENGINEERS
UCLM
DEVELOPING SPEAKING COMPETENCES
TECHNICAL ENGLISH
SPANISH CIVIL ENGINEERING STUDENTS
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
УРОВЕНЬ ВЛАДЕНИЯ
УСТНАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ ЯЗЫКОВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ
ТЕХНИЧЕСКИЙ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ИСПАНСКИЕ СТУДЕНТЫ
ФАКУЛЬТЕТ ГРАЖДАНСКОГО СТРОИТЕЛЬСТВА
URI: http://hdl.handle.net/10995/62885
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=35705601
ISSN: 2413-5933
DOI: 10.15826/rjcst.2017.2.005
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2017. Vol. 3. № 2
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2017-2-05.pdf739,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.