Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/62880
Title: The jack-up platform for offshore oil and gas exploration overview
Other Titles: Передвижные морские буровые платформы для поиска месторождений нефти и газа. Обзор
Authors: Boswell, L. F.
Alekhin, V. N.
Budarin, A. M.
Босвелл, Л. Ф.
Алехин, В. Н.
Бударин, А. М.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Boswell L. F. The jack-up platform for offshore oil and gas exploration overview / L. F. Boswell, V. N. Alekhin, A. M. Budarin // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2017. — Vol. 3, № 2. — P. 5-12.
Abstract: A Jack-Up platform can float and be transported, it can be elevated when it arrives on location and its legs will rest on the sea bed. After an appropriate and rigorous site assessment the unit will be ready for operation. Due to the compliant characteristics of the structural system difficult challenges must be overcome by designers and operators. Generally, these challenges are more complex than most offshore structures and the later section in this chapter related to the management of hazards endorses this comment. This article is an overview of the main characteristics of these mobile units. A modern Jack-Up can weigh up to 20,000 tonnes and be capable of operating in 150 m of water in a very harsh ocean environment. Jack-Up platforms are designed and constructed to satisfy the rules of classification societies and classification is a comprehensive verification procedure. In this respect they may be regarded as mobile units together with ships and other marine structures. The main structural features are associated with the hull and the legs and foundation. However, separate sections for Jack-Up structural design and foundation design have been included in the Jack-Up chapter. Transportation is a critical stage when the unit can become unstable, but elevating the structure and the process of jacking can also be problematic. Transportation has been considered as a separate section in this chapter and the examples of accidents as case studies demonstrate the dangers associated with the critical stages of operation. Consideration has been given to the use of high strength steel in this review, but sections related to Fatigue and to Fracture Mechanics have been provided separately in the Jack-Up chapter. The section related to Marine Warranty Survey aspects brings together many of the features of Jack-Up operations and the potential of Jack-Up risk and reliability studies for risk assessment of various operating stages has been explored in the Reliability section within this chapter.
Передвижная морская буровая платформа может плавать и перевозиться, ее можно поднимать, когда она прибывает на место, и ее ноги будут опираться на морское дно. После тщательного обследования конструкции и площадки установки, соответствующей и строгой оценки площадки буровая платформа готова к работе. Конструкторы и монтажники должны преодолеть и разрешить все возникающие проблемы установки буровой платформы. В этой статье рассмотрены основные характеристики этих передвижных конструкций. Вес современных передвижных морских буровых платформ достигает 20 000 тонн и они способны работать на глубинах до 150 м в суровых океанских условиях. Морские буровые платформы проектируются и строятся в соответствии со строгими положениями норм, а комплексная процедура проверки их соответствия нормативным требованиям является сложной задачей. В этом отношении они могут быть отнесены к категории морских судов. Основными конструкциями морских буровых платформ являются корпус, опоры и основание. Наиболее опасной ситуацией является передвижение морской буровой платформы, когда могут нарушиться требования общей устойчивости конструкции, однако в процессе ее подъема также могут возникнуть опасные ситуации. Стадия передвижения рассмотрена в отдельном разделе статьи, где показаны различные опасные случаи. Рассмотрены вопросы применения высокопрочных сталей. Вопросы усталостной прочности и механики разрушения рассмотрены отдельно. Отдельный раздел посвящен анализу риска и надежности в процессе установки морских буровых платформ.
Keywords: JACK-UP
CLASSIFICATION
STRUCTURE
WARRANTY
STEEL
TRANSPORTATION
EQUIPMENT
FOUNDATION
STABILITY
SITE ASSESSMENT
CASE HISTORIES
ПЕРЕДВИЖНЫЕ БУРОВЫЕ ПЛАТФОРМЫ
КЛАССИФИКАЦИЯ
КОНСТРУКЦИЯ
БЕЗОПАСНОСТЬ
СТАЛЬ
ПЕРЕДВИЖЕНИЕ
ОБОРУДОВАНИЕ
ОПОРЫ
УСТОЙЧИВОСТЬ
УСТРОЙСТВО ПЛОЩАДКИ
ВОЗМОЖНЫЕ ОПАСНОСТИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/62880
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=35705594
ISSN: 2413-5933
DOI: 10.15826/rjcst.2017.2.001
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2017. Vol. 3. № 2
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2017-2-01.pdf695,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.