Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/57667
Title: The need for teaching of green bim technologies in higher school of 20th century
Other Titles: О необходимости обучения green bim технологиям в высшей школе ХХI века
Authors: Zakharova, G.
Krivonogov, A.
Petunin, A.
Захарова, Г.
Кривоногов, А.
Петунин, А.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Zakharova G. The need for teaching of green bim technologies in higher school of 20th century / G. Zakharova, A. Krivonogov, A. Petunin // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2017. — Vol. 3, № 1. — P. 74-79.
Abstract: Building information modeling (BIM) is a modern and efficient technology in the architectural and construction industry. For the last time Russia is actively involved in the process of implementing BIM. Another trend in constructing corresponds to the concept of sustainable development and is related to sustainable ecological design over “green” standards. Such project should be based on the digital model of the building; in this case it refers to the Green BIM, which allows to perform different calculations for its optimization. For wider dissemination of Green BIM among developers of architectural and construction projects it is necessary to teach it in universities. The department of applied informatics of the Ural State University of Architecture and Art since 2009 has introduced in the educational process BIM-technology and “green” standards in the form of the supplement to traditional courses and practices. This article presents results of Green BIM-technology in a number of diploma projects of graduates of the applied informatics department.
Строительное информационное моделирование (BIM) является современной и эффективной технологей в архитектурно-строительной отрасли. В последнее время Россия активно участвует в процессе внедрения BIM. Еще одной тенденцией в строительстве является концепция устойчивого развития, которая связана с экологическим проектированием по «зеленым» стандартам. Такой проект должен быть основан на цифровой модели здания; в данном случае это относится к Green BIM, что позволяет выполнять различные расчеты для его оптимизации. Для более широкого распространения Green BIM среди разработчиков архитектурных и строительных проектов необходимо научить ему в университетах. На кафедре прикладной информатики Уральского государственного университета архитектуры и искусства с 2009 года введены в учебный процесс BIM-технологии и «зеленые» стандарты в виде дополнения к традиционным курсам и практике. В данной статье представлены результаты применения Green BIM-технологии в ряде дипломных проектов выпускников прикладного отдела информатики.
Keywords: BIM
SUSTAINABLE DEVELOPMENT
ECOLOGICAL DESIGN
“GREEN” ARCHITECTURE
DIGITAL MODEL OF THE BUILDING
OPTIMIZATION
TEACHING PROCESS
УСТОЙЧИВОЕ РАЗВИТИЕ
ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ
ЗЕЛЕНАЯ АРХИТЕКТУРА
ЦИФРОВАЯ МОДЕЛЬ ЗДАНИЯ
ОПТИМИЗАЦИЯ
ПРОЦЕСС ОБУЧЕНИЯ
URI: http://hdl.handle.net/10995/57667
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=32656188
ISSN: 2413-5933
DOI: 10.15826/rjcst.2017.1.011
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2017. Vol. 3. № 1
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2017-1-11.pdf5,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.