Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/55739
Title: Реформы образования и качество населения: вызовы и угрозы
Other Titles: Education reforms and quality of population: challenges and threats
Authors: Антонова, Ю. В.
Солдатова, А. В.
Antonova, U. V.
Soldatova, A. V.
Issue Date: 2017
Publisher: Институт экономики УрО РАН
Citation: Антонова Ю. В. Реформы образования и качество населения: вызовы и угрозы / Ю. В. Антонова, А. В. Солдатова // Демографический потенциал стран ЕАЭС : VIII Уральский демографический форум. Том II. — Екатеринбург : Институт экономики УрО РАН, 2017. — С. 33-37.
Abstract: Статья посвящена проблеме уровня образования населения в России. В статье анализируются результаты реформ отечественной системы образования за последние десятилетия. Особое внимание уделяется анализу проблем, возникших в результате данных реформ. Авторами предложены рекомендации по их решению.
The paper deals with the problem of the educational level of the population in Russia. The article analyzes the results of reforms of the national education system over the past decades. Particular attention is paid to the analysis of the problems that have arisen as a result of these reforms. The authors proposed recommendations for their solution.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ
КАЧЕСТВО НАСЕЛЕНИЯ
РЕФОРМА ОБРАЗОВАНИЯ
УРОВЕНЬ ОБРАЗОВАНИЯ
EDUCATION
QUALITY OF THE POPULATION
REFORM OF EDUCATION
LEVEL OF EDUCATION
URI: http://hdl.handle.net/10995/55739
Conference name: VIII Уральский демографический форум с международным участием "Демографический потенциал стран ЕАЭС"
Conference date: 08.06.2017-09.06.2017
Russian Science Citation Index Identifier: https://elibrary.ru/item.asp?id=31540499
ISBN: 978-5-94646-590-8
Origin: Демографический потенциал стран ЕАЭС. Том II. — Екатеринбург, 2017
Уральский демографический форум
Appears in Collections:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8udf2_006.pdf414,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.