Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/55214
Title: Развитие ритейла в странах Центральной и Восточной Европы: условия и пути выхода из кризиса
Other Titles: Retail development in the countries of central and Western Europe: conditions and ways to overcome crisis
Authors: Фролова, Е. Д.
Стровский, Л. Е.
Стровский, Д. Л.
Халлир, Б.
Кашпар, В.
Frolova, E. D.
Strovskyi, L. E.
Strovskyi, D. L.
Hallier, B.
Kašpar, V.
Issue Date: 2010
Publisher: УрФУ
Citation: Развитие ритейла в странах Центральной и Восточной Европы: условия и пути выхода из кризиса / Е. Д. Фролова, Л. Е. Стровский, Д. Л. Стровский, Б. Халлир, В. Кашпар // Вестник УГТУ - УПИ. Серия экономика и управление. — 2010. — № 4. — С. 145-153.
Abstract: Статья написана по материалам Международной конференции «Retail Summit», проходившей в Праге в феврале 2010 г. уже в 16 раз. Одним из его организаторов является факультет международных отношений Пражского экономического университета - партнер факультета экономики и управления УрФУ в сфере интернационализации образования. Цель саммита - совместный поиск путей и определение условий эффективного функционирования сектора ритейла в период кризиса и его развития в будущем. Поскольку ритейл охватывает деятельность в сфере обращения, а не только розничных сетей, данная статья будет полезна участникам всех звеньев этого сегмента воспроизводственной цепочки.
The article results from the conference 'Retail Summit' which took place for the 16th time in Prague in February, 2010. The faculty of international relations of Prague University of Economics - partner of the faculty of economics and management of Ural Federal University in the sphere of internationalization of education - was one of its organizers. The purpose of the summit is joint definition of conditions of effective functioning of retail sector in the period of crisis and its development in future. The article is useful for all the participant of the reproductive chain segment as the notion of retail encompasses not only retail chains but activity in distribution chain as well.
Keywords: RETAIL
ACTIVITY IN DISTRIBUTION CHAIN
MUTUALLY BENEFICIAL INTEGRATION
EUROPEAN UNION
ETHICAL CONSUMERISM
«SMART» CONSUMER
REFINEMENT OF GLOBAL DISTRIBUTION CHAIN
РИТЕЙЛ
ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ В СФЕРЕ ОБРАЩЕНИЯ
ВЗАИМОВЫГОДНАЯ ИНТЕГРАЦИЯ
ЕВРОСОЮЗ
ЭТИЧЕСКИЙ КОНСЬЮМЕРИЗМ
«SMART» (УМНЫЙ) ПОТРЕБИТЕЛЬ
ОПТИМИЗАЦИЯ ГЛОБАЛЬНОЙ ЦЕПОЧКИ ПОСТАВОК
URI: http://hdl.handle.net/10995/55214
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2010. — № 4
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2010_4_015.pdf608,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.