Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/53616
Title: Дополнительные факторы, влияющие на популярность отдельных ресторанов франшизы
Other Titles: Supplementary factors influencing the popularity of individual franchise restaurants
Authors: Klimchauskaite, Anna Adele
Климчаускайте, А. А. Ю.
Issue Date: 2016
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Климчаускайте А. А. Ю. Дополнительные факторы, влияющие на популярность отдельных ресторанов франшизы / А. А. Ю. Климчаускайте // Туризм: технологии и тренды : материалы II студенческой научно-практической конференции, Екатеринбург, 20 февраля 2016 г. — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2016. — С. 126-136.
Abstract: The research is aimed at identification, ranking and determination of supplementary factors (not strictly regulated by franchise agreement), which have positive impact on the popularity of individual franchise restaurants. The scope of the research is limited to the chain of Subway restaurants in Yekaterinburg. The procedure of factors identification is executed by means of personnel interview and premises observation. The factors identified serve as basis for composition of the survey, which is held both online and by means of questionnaire. The factors are ranked in accordance with the survey results, also correlation between factors and individual franchise restaurants is verified.
Целью исследования в статье ставится выявление, ранжирование и определение влияния дополнительных факторов (не регламентируемых, либо не жестко регламентируемых договором по франшизе), влияющих на популярность отдельных ресторанов франшизы на примере сети ресторанов Subway в городе Екатеринбурге. Для выявления этих факторов проводится беседа с персоналом и осмотр выделенной группы ресторанов. На основе выделенных факторов составляется опрос, который проводится в онлайн-форме и в виде письменного анкетирования. По результатам опроса производится ранжирование факторов, а также проверка корреляции факторов с популярность отдельных ресторанов франшизы.
Keywords: CATERING
FACTORS
FRANCHISE
RATING
STATISTICS
SURVEY
ОБЩЕСТВЕННОЕ ПИТАНИЕ
ОПРОС
РЕЙТИНГ
СТАТИСТИКА
ФАКТОРЫ
ФРАНШИЗА
URI: http://hdl.handle.net/10995/53616
Conference name: II студенческая научно-практическая конференция «Туризм: технологии и тренды»
Conference date: 20.02.2016
ISBN: 978-5-7996-1678-6
Origin: Туризм: технологии и тренды. — Екатеринбург, 2016
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ttt_2016_017.pdf786,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.