Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/47904
Title: «Феномен Д. Шурыгиной», или О медиапредпочтениях общества потребления
Other Titles: «Phenomenon of D. Shurygina», or About the Media-Preferences of the Consumer Society
Authors: Yefanov, A. A
Ефанов, А. А.
Issue Date: 2017
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Ефанов А. А. «Феномен Д. Шурыгиной», или О медиапредпочтениях общества потребления / А. А. Ефанов // Профессиональная культура журналиста цифровой эпохи : материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Екатеринбург, 19 мая 2017 г.). — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2017. — С. 228-230.
Abstract: The article discusses the features of media-preferences of a modern audience, for example, the representation of the story about D. Shurygina. The discourse analysis of mediacontroller’s strategies in the fields of television (Pervyj kanal) and Internet (social networks VKontakte, Instagram, Facebook) was conducted. For substantiation of the “Phenomenon of D. Shurygina” the author refers to the concepts of the consumer society by J. Baudrillard and the mediavirus by D. Rashkoff. The conclusion is that the media-preferences of the consumer society are characterized by a polyphonic nature, combining the archetypes of low and high culture.
Рассматриваются особенности медиапредпочтений современной аудитории на примере репрезентации истории о Д. Шурыгиной. Проводится дискурсанализ стратегий медиаконтролеров в полях телевидения (Первый канал) и интернета (социальные сети ВКонтакте, Instagram, Facebook). Для обоснования «Феномена Д. Шурыгиной» автор обращается к концепциям общества риска Ж. Бодрийяра и медиавируса Д. Рашкоффа. Делается вывод, что медиапредпочтения общества потребления характеризуются полифоничностью, сочетая в себе архетипы как низкой, так и высокой культуры.
Keywords: D. SHURYGINA
MEDIA-PREFERENCES
TELEVISION
INTERNET
CONSUMER SOCIETY
Д. ШУРЫГИНА
МЕДИАПРЕДПОЧТЕНИЯ
ТЕЛЕВИДЕНИЕ
ИНТЕРНЕТ
ОБЩЕСТВО ПОТРЕБЛЕНИЯ
URI: http://hdl.handle.net/10995/47904
Conference name: Профессиональная культура журналиста цифровой эпохи
Conference date: 19.05.2017
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=29302890
ISBN: 978-5-7996-2083-7
Origin: Профессиональная культура журналиста цифровой эпохи. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
journ_staff_2017_062.pdf46,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.