Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/47865
Title: Коммуникативные технологии активизации аудитории на местных телеканалах
Other Titles: Communication Technology of Audience Activation on Local TV
Authors: Voytik, E. A
Войтик, Е. А.
Issue Date: 2017
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Войтик Е. А. Коммуникативные технологии активизации аудитории на местных телеканалах / Е. А. Войтик // Профессиональная культура журналиста цифровой эпохи : материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Екатеринбург, 19 мая 2017 г.). — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2017. — С. 102-105.
Abstract: Currently, there are many kinds of communicative relations between the broadcasters and the audience. Departing from the tradition of simply delivering the information, TV, especially local, now activates the audience, inviting it to participate in the creative process. Communication technologies include: gaming techniques (television quizzes, raffles, contests); providing the audience with the opportunity to express its views and wishes on air; inviting ordinary viewers to participate in the program; special television projects with the participation of the ordinary representatives and others. The article substantiates the prospects of development of the system of local television on the basis of the definition of modern technologies of interaction with the audience.
В настоящее время существуют множество видов коммуникативных отношений телекомпаний с аудиторией. Отходя от традиционного простого донесения информации, ТВ, особенно местное, сегодня активизирует аудиторию, приглашая ее к участию в творческом процессе. К коммуникативным технологиям относятся: игровые приемы (телевизионные викторины, розыгрыши, конкурсы); предоставление возможности высказать свое мнение и пожелание в эфире; приглашением обычных телезрителей к участию в программе; специальные телевизионные проекты с участием представителей «из народа» и др. В статье дано обоснование перспектив развития системы местного телевидения на базе определения современных технологий взаимодействия с аудиторией.
Keywords: COMMUNICATION
THE AUDIENCE
TV
COMMUNICATION TECHNOLOGY
КОММУНИКАЦИЯ
АУДИТОРИЯ
ТВ
КОММУНИКАТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/47865
Conference name: Профессиональная культура журналиста цифровой эпохи
Conference date: 19.05.2017
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=29294960
ISBN: 978-5-7996-2083-7
Origin: Профессиональная культура журналиста цифровой эпохи. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Конференции, семинары, сборники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
journ_staff_2017_027.pdf48,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.