Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35187
Title: Рекламный дискурс на телевидении: репрезентация ценностей целевой аудитории
Other Titles: Advertizing discourse on television: representing the target audience values
Authors: Чепкина, Э. В.
Шмидт, Э. В.
Issue Date: 2012
Publisher: Новосибирский государственный университет
Citation: Чепкина Э. В. Рекламный дискурс на телевидении: репрезентация ценностей целевой аудитории / Э. В. Чепкина, Э. В. Шмидт // Вестник Новосибирского государственного университета. Серия: История, филология. – 2012. – Т. 11. – Вып. 11. – С. 108-113.
Abstract: The article deals with the representation of values essential for the target audience in advertising texts. Representation of traditional values (family values, friendship, patriotism), of the rational values of the contemporary society (success, perfection, ambition) and hedonistic values (sensual pleasures, a light life, abandonment of reality for the virtual world) is analyzed.
Рассматривается репрезентация в рекламных текстах ценностей, значимых для целевой аудитории. Выполнен анализ представления ценностей традиционных (семейные ценности, дружба, патриотизм), рациональных ценностей современного социума (успех, безупречность, состязательность), гедонистических ценностей (чувственные удовольствия, легкая жизнь, уход от реальности в мир виртуального).
Keywords: ДИСКУРС
РЕКЛАМА
ЦЕЛЕВАЯ АУДИТОРИЯ
ЦЕННОСТИ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35187
ISSN: 1818-7919
Appears in Collections:Публикации сотрудников и студентов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chepkina_Shmidt_2012.pdf242,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.