Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/34945
Title: Монетизация ТВ-форматов: индустриальный подход
Other Titles: Monetization of the TV formats: the industrial approach
Authors: Сумская, А. С.
Sumskaja, A. S.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Сумская А. С. Монетизация ТВ-форматов: индустриальный подход / А. С. Сумская // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2015. — № 3 (141). — С. 52-59.
Abstract: В статье изучается проблема формирования новой предпринимательской культуры продюсеров/медиаменеджеров в современных экономических реалиях. На основе анализа глобального форматного медиарынка выявляются возможности и направления/пути/практики монетизации телевизионных форматов отечественной медиаиндустрии.
The article examines the problem of the formation of a new entrepreneurial culture among producers / media managers in the framework of modern economic situation. Based on the analysis of the global media-market and media-formats, the author identifies the opportunities, methods and areas of such kind of monetization as well as practice in commercialization of TV formats in Russian media industry.
Keywords: ПРАКТИКИ МОНЕТИЗАЦИИ ПРОДЮСЕРСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКАЯ КУЛЬТУРА ПРОДЮСЕРОВ В ОБНОВЛЕННОЙ МЕДИАСРЕДЕ
КУЛЬТУРА ПРОИЗВОДСТВА ТЕЛЕФОРМАТОВ НА ОСНОВЕ ИНДУСТРИАЛЬНОГО ПОДХОДА
MONETIZATION OF PRODUCING ACTIVITY
PRODUCERS’ ENTREPRENEURIAL CULTURE IN RENEWED MEDIA
CULTURE OF TV FORMATS PRODUCTION BASED ON INDUSTRIAL APPROACH
URI: http://hdl.handle.net/10995/34945
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=24394918
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2015. № 3 (141)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2015-141-07.pdf999,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.