Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/34194
Title: Идеи М. Фуко об образовании как социальном институте
Other Titles: The ideas of M. Foucault on education as a social institute
Authors: Вишневский, Ю. Р.
Вишневский, С. Ю.
Vishnevsky, Yu.R.
Vishnevsky, S.Yu.
Issue Date: 2015
Publisher: Сургутский государственный педагогический университет
Citation: Вишневский Ю. Р. Идеи М. Фуко об образовании как социальном институте / Ю. Р. Вишневский, С. Ю. Вишневский // Вестник Сургутского государственного педагогического университета. — 2015. — № 2 (35). — С. 25-32.
Abstract: В статье выявляется социологическая направленность идей М. Фуко о знании и образовании. Рассматриваются основные концепты его анализа образования как социального института – власть, власть-знание, дисциплинарное знание, забота о себе.
The article reveals the sociological orientation of the ideas of M. Foucault on knowledge and education. Explains the basic concepts of analysis of education as a social institution – power, power-knowledge, disciplinary knowledge, taking care of yourself.
Keywords: ФУКО М.
ОБРАЗОВАНИЕ
ЗНАНИЕ
ВЛАСТЬ
ВЛАСТЬ-ЗНАНИЕ
ДИСЦИПЛИНАРНАЯ ВЛАСТЬ
ЗАБОТА О СЕБЕ
FOUCAULT M.
EDUCATION
KNOWLEDGE
POWER
POWER-KNOWLEDGE
DISCIPLINARY POWER
TAKING CARE OF YOURSELF
URI: http://hdl.handle.net/10995/34194
Origin: Вестник Сургутского государственного педагогического университета. 2015. № 2 (35)
Appears in Collections:Публикации сотрудников

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vishnevsky_vestnik_2015_2_25-32.pdf208,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.