Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/31126
Title: Репрезентация насилия (на материале кинематографа Ульриха Зайдля)
Other Titles: Representation of Violence in Ulrich Seidl’s Cinematography
Authors: Немченко, Л. М.
Темлякова, А. С.
Nemchenko, L. M.
Temliakova, A. S.
Issue Date: 2015
Citation: Немченко Л. М. Репрезентация насилия (на материале кинематографа Ульриха Зайдля) / Л. М. Немченко, А. С. Темлякова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2015. — № 1 (137). — С. 67-73.
Abstract: В статье проанализированы особенности репрезентации насилия в кинематографе, показаны различные подходы к насилию, объясняется, почему именно в А встрии возникает критическое направление в искусстве, ориентированное на обнажение скрытых механизмов насилия. Предметом исследования становится трилогия австрийского режиссера Ульриха Зайдля «Рай. Любовь», «Рай. Вера» и «Рай. Надежда», в которой режиссер демонстрирует зарождение насилия в рутинных практиках повседневной жизни.
The article examines the representation of violence in cinematography, highlighting different approaches to violence, and explains why it is in Austria where a critical analysis of power mechanisms and their exposure in art gained such prominence. The authors focus on U.Seidl’s films “Paradise. Love”, “Paradise. Faith” and “Paradise. Hope”, in which the director demonstrates the emergence of violence in the routine practice of everyday life.
Keywords: КИНО
НАСИЛИЕ
РЕПРЕЗЕНТАЦИЯ
ВЗГЛЯД
ВИДЕНИЕ
ТЕЛО
FILM
VIOLENCE
REPRESENTATION
OPINION
VISION
BODY
URI: http://hdl.handle.net/10995/31126
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=23495483
ISSN: 2227-2291
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2015. № 1 (137)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 3, Общественные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2015-137-08.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.