Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/30234
Title: Образ сувенира: разработка и восприятие
Other Titles: The image of the souvenir: design and perception
Authors: Быстрова, Т. Ю.
Bystrova, T. Yu.
Issue Date: 2015
Citation: Быстрова Т. Ю. Образ сувенира: разработка и восприятие / Т. Ю. Быстрова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2015. — № 1 (135). — С. 177-185.
Abstract: Статья посвящена культурологическому анализу специфических характеристик образа в сувенирной продукции. Их определение актуально, прежде всего, для создателей сувениров, преследующих двоякую цель — достижение оригинальности и доступность для массового потребителя. Сувенир трактуется автором как особый предмет, имеющий повышенную семантическую насыщенность и степень духовной близости человеку-владельцу, которые необходимо учитывать при проектировании.
This article is focused on culturological analysis of specific attributes of image concerning the production of souvenirs. To determine these attributes – is one of the most important goals for those who create souvenirs. The souvenirs should be original and, at the same time, widely accessible for a larger audience. The author interprets the souvenir as a special item with increased semantic richness and mental intimacy to the owner. This should be considered at the stage of projecting work.
Keywords: СУВЕНИР КАК ФЕНОМЕН КУЛЬТУРЫ
ОБРАЗ СУВЕНИРА
ВОСПРИЯТИЕ СУВЕНИРА
SOUVENIR AS CULTURAL PHENOMENON
SOUVENIR
PERCEPTION OF SOUVENIR
URI: http://hdl.handle.net/10995/30234
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=23102054
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2015. № 1 (135)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2015-135-19.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.